برگزاری کنگره شهدا فرصتی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

ستاری، گفت: کنگره شش هزار و ۵۴۴شهید لرستان تبلور دلاوری و رشادت مردانی است که در طول هشت سال دفاع مقدس حماسه های ماندگاری از خود بر جای گذاشتند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، دکتر «بهرام ستاری»، شامگاه (17فروردین)، با بیان اینکه تاریخ ایثارگری رزمندگان لرستانی نباید به حیطه فراموشی سپرده شود، اظهارداشت:  برگزاری چنین کنگره و یادواره هایی فرصت مناسبی برای شناسایی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در نسل های مختلف جامعه است.

 

معاون سیاسی، امنیتی استانداری لرستان افزود: فرمانداران موظف هستند که تمام همت خود را به کار گیرند تا کنگره شهدای لرستان هرچه باشکوه تر برگزار شود و اثرات مثبت آن در نسل های آینده نمود پیدا کند .

 

وی با مهم شمردن ادامه راه شهدا، عنوان کرد: نسل جوان ما باید مسیر خود را از شهدا و ایثارگران به ودیعه بگیرند و برگزاری چنین یادواره هایی کمک شایانی به شناخت این نسل از رشادت ها و دلیری مردان آسمانی استان خواهد کرد.

 

ستاری از برگزاری ۲۵ یادواره شهرستانی، قشری، یگانی، و ... در استان در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: اولین یادواره با همت شهرداری خرم آباد با عنوان« یادواره شهدای جاویدالاثر » بزودی برگزار خواهد شد.

ویبا تقدیر از برگزار کنندگان یادواره های شهدای استان، گفت: برگزاری  ۶۶۳یادواره تحت عنوان پایگاه محور، حوزه محور، محله محور و آبروی محله در سال ۱۴۰۰با پیشرفت ۷۳درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بیانگر عزم جدی متولیان برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

 

معاون سیاسی، امنیتی استانداری لرستان از همه دستگاه‌های متولی و عضو ستاد کنگره خواست تا با بهره گیری از تمام ظرفیت ها با روحیه جهادی نسبت به برنامه ریزی و اجرایی نمودن اهداف کنگره تلاش کنند تا این کنگره با شکوه بیشتری در لرستان برگزار شود .

کد خبر 1163404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha