اولین خانه ایرانی قزوین افتتاح شد

اولین خانه ایرانی قزوین با کاربری پذیرایی، فرهنگی و آموزشی در خانه تاریخی زعیم افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «محمد مهدی اعلایی» در مراسم افتتاح خانه ایرانی که شب گذشته (چهارشنبه 17 فروردین) در خانه تاریخی زعیم برگزار شد، بیان کرد: قزوین دارای ظرفیت های بسیاری است و یکی از مزیت های این استان شأن و جایگاه فرهنگی آن است و نمونه های فرهنگی و نمادهای تاریخی استان نشان دهنده اصالت مردم استان قزوین است.

 

استاند ار قزوین ادامه داد: این مهم مزیتی است که باید مورد توجه قرار گیرد و استفاده از این مزیت هم به درایت و تدبیر مسئولان بستگی دارد.

 

وی عنوان کرد: شناخت ظرفیت های تاریخی و فرهنگی استان قزوین و همچنین شناساندن آن موضوعی است که بسیار اهمیت دارد چراکه این مهم می تواند در کنار دستاوردهای مختلف فرهنگی توسعه اقتصادی را هم برای این استان رقم بزند.

 

اعلایی تصریح کرد: استان قزوین ظرفیت های تاریخی بسیاری دارد و مشابه این خانه در سطح استان وجود دارد که این خانه های تاریخی با معماری زیبا نشان دهنده عمق اصالت و فرهنگ مردم قزوین است و باید این فضاها به عنوان یک فرصت مورد توجه قر ار گیرد و به عنوان جاذبه های تاریخی و فرهنگی به مردم معرفی شود.

 

وی خاطر نشان کرد: توسعه گردشگری و استفاده از ظرفیت هایی که در این حوزه وجود دارد برای توسعه اقتصادی مورد توجه بوده و امیدواریم اقدامات خوبی را در این حوزه شاهد باشیم.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین هم در این مراسم اظهار کرد: نهضت احیا خانه های تاریخی در قزوین آغاز شده و ان شاالله فعالیت های خوبی را در حوزه گردشگری و توسعه تأسیسات گردشگری شاهد خواهیم بود.

 

«علیرضاخزائلی» یادآور شد: برای تجهیز و راه اندازی این خانه تاریخی 12 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

 

کد خبر 1163419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha