حلقه‌های میانی مردمی را جهت توسعه فعالیت های قرآنی شناسایی و تقویت کنیم

حجت‌الاسلام نبی زاده گفت: اگر می خواهیم کارهای قرآنی توسعه تصاعدی پیدا کند، باید حمایت از حلقه های میانی مردمی را هم به شکل سخت افزاری و هم نرم افزاری به عنوان یک وظیفه الهی و به طور جدی در پیش گیریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی زاده» امروز در اولین نشست قرارگاه ملی تلاوت، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار کرد: جایگاه قرآن هم در مقام نظر و هم در مقام عمل به ویژه در ماه رمضان، جایگاهی والا و متعالی است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان افزود: اگر می خواهیم کارهای قرآنی توسعه تصاعدی پیدا کند، باید حمایت از حلقه های میانی مردمی را هم به شکل سخت افزاری و هم نرم افزاری به عنوان یک وظیفه الهی و به طور جدی در پیش گیریم.

 

وی با مهم برشمردن تأثیر استفاده و بهره مندی از حلقه های میانی تصریح کرد: حلقه های میانی مردمی، افرادی هستند که تلاش می کنند رسالت های انقلاب اسلامی را به کف جامعه برسانند، لذا این نکته بسیار حائز اهمیت است که این ظرفیت های مؤثر قرآنی را در استان خوزستان شناسایی و تقویت کنیم.

 

«حجت‌الاسلام عباسعلی رستمی نیا» نیز ماه رمضان را فرصتی برای ترویج فرهنگ تلاوت قرآن کریم دانست و در خصوص فعالیت های «قرارگاه ملی تلاوت» عنوان کرد: شروع برنامه های قرارگاه ملی تلاوت همزمان با ماه مبارک رمضان خواهد بود و پس از آن در طول سال با برگزاری کرسی ها و محافل مختلف قرآنی فعالیت پیدا می‌کند و در نظر داریم این فعالیت ها تا اتصال به رمضان سال 1402 ادامه داشته باشد.

 

سرپرست اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان فعالیت های اصلی قرارگاه ملی تلاوت را شامل مراسم جزءخوانی، محافل انس با قرآن، کرسی های تلاوت قرآن کریم، محافل سیار و محله محور در کنار مزار و منازل شهدا، محافل قرآنی سیار و محله محور در بوستان ها و پارک ها معرفی کرد.

 

در پایان، ضمن بیان نقطه نظرات و پیشنهادات جمع حاضر، حمایت از فعالان و نخبگان قرآنی و استفاده از همکاری دستگاه های اجرایی در تهیه و توزیع مصحف شریف به ویژه در مناطق محروم و کم برخوردار از مصوبات اصلی این نشست بود.

 

یادآورمی شود، این نشست به میزبانی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان و با حضور معاون اداره کل اجتماعی استانداری، رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه، نماینده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس ستاد قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش و مدیرعامل اتحادیه قرآن استان خوزستان برگزار شد.

 

کد خبر 1163628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha