احداث جاده خوسف نایبند نیازمند اعتبار است

ایمانی گفت: جاده خوسف به نایبند به عنوان یک راه شریانی در راستای توسعه شهرستان حایز اهمیت است که برای تکمیل آن اعتبارات خاصی نیاز دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدعلی ایمانی» (18 فروردین) در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر بیرجند، اظهار کرد: شهرستان خوسف دارای ظرفیت های بسیار و پتانسیل های فراوانی در بخش های مختلف از جمله معادن، کشاورزی، دامداری و گردشگری است که یکی از مهمترین این ظرفیت ها، ظرفیت فرهنگی شهرستان است.

 

سرپرست فرمانداری خوسف ادامه داد: بستر فرهنگی شهرستان خوسف می تواند موتور محرکه برای توسعه شهرستان را فراهم کند و خدمت در شهرستان خوسف افتخار بزرگی است که نصیب افراد می شود.

 

ایمانی پروژه های نیمه تمام را یکی مهمترین دغدغه ها در شهرستان عنوان کرد و افزود: بیش از 70 پروژه نیمه تمام در شهرستان وجود دارد، در این پروژه ها هم سرمایه گذاری های انجام شده معطل مانده و هم با زمان بر شدن تکمیل آنها این ساختمان ها در حال مستهلک شدن هستند.

 

سرپرست فرمانداری خوسف این شهرستان را سومین شهرستان وسیع استان خراسان جنوبی دانست و افزود: با این وسعت هزینه های پروژه ها بسیار زیاد است.

 

وی افزود: وجود بیش از 10 هزار کیلومتر مربع هم به عنوان یک تهدید و هم فرصت برای شهرستان است که بایستی توجه خاصی به آن شود و در این راستا بایستی توجه استانی و ملی به منطقه شود.

 

سرپرست فرمانداری خوسف با بیان اینکه با توجه به سهم اندک اعتبارات دولتی، استفاده از ظرفیت های بخش غیردولتی یک اولویت است و از همه سرمایه گذاری ها در شهرستان حمایت خواهد شد، گفت: بنیاد مستضعفان و علوی برای فعالیت در شهرستان اعلام آمادگی کرده اند و امیدواریم هر چه سریعتر به صورت رسمی در این شهرستان حضور یابند.

 

وی با اشاره به نامگذای سال توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، ادامه داد: شهرستان خوسف به عنوان یک شهرستان پیشرو در راستای عمل به این شعار عمل کرده است.

 

وی تصریح کرد: مرکز تحقیقات ورزی و دهکده گیاهان دارویی به عنوان دو مرکز در راستای عمل به شعار سال بسیار مهم می باشند و مزرعه خلاقیت و نوآوری کشاورزی در محمدیه به زودی راه اندازی خواهد شد.

 

سرپرست فرمانداری خوسف گفت: به دلیل شرایط خاص خوسف، کاهش مشکلات در این شهرستان سبب کاهش مشکلات و آسیب ها در سایر شهرستان ها به ویژه بیرجند مرکز استان خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: به بیش از 70 روستا در شهرستان با تانکر آبرسانی می شود و همه تلاش خود را بکار خواهیم بست و از ظرفیت سایر دستگاه ها استفاده خواهیم کرد تا بتوانیم این تعداد روستا کاهش پیدا کند.

 

سرپرست فرمانداری خوسف اظهار داشت: جاده خوسف به نای بند به عنوان یک راه شریانی در راستای توسعه شهرستان حایز اهمیت است که برای تکمیل آن اعتبارات خاصی  نیاز دارد.

 

سرپرست فرمانداری خوسف افزود: یکی از موضوعاتی که به صورت اساسی پیگیری خواهد شد دریافت عوارض و حقوق دولتی معادن برای توسعه روستاهای شهرستان بالاخص جلگه ماژان در اولویت است و با توجه به تاکید ریاست جمهور امیدواری هر چه سریعتر به مرحله اجرایی درآید تا بتوانیم قسمتی از مشکلات اساسی شهرستان را برطرف نماییم.

 

 

 

کد خبر 1163642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha