باید مراقب اختلاف افکنی قومی و مذهبی دشمن باشیم/ زکات موجب پیشرفت و آبادانی جامعه می شود 

حجت الاسلام کاظم صادقی گفت: باید مراقب اختلاف افکنی قومی و مذهبی دشمن باشیم و ان شا الله جواب این ها، حضور حماسی در روز قدس خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۱۹ فروردین ماه حجت الاسلام «کاظم صادقی» در خطبه های نماز جمعه زهکلوت، ضمن سفارش به تقوای الهی، گفت: رمضان، ماه رسيدن به تقوا می باشد و روزه آن وسيله ای است تا انسان به وادی تقوا قدم بگذارد قدر بدانیم.

 

امام جمعه زهکلوت افزود: خودشناسی، خود یابی، خود سازی و مراقبت از خود، از دستاوردهای تقوای الهی است.

 

وی با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری درباره قرآن کریم، بیان کرد: رهبری قرائت را یک هنر قدسی و قاريان قرآن را برترین و والاترین هنرمندان دانسته و همچنین قرائت قرآن را کلید ورود به وادی انس با قرآن و جذب معارف انسان برشمردند.

 

حجت الاسلام صادقی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری، مسجد را محور جلسات‌ قرائت قرآن و ترویج فرهنگ  قرآن معرفی کردند و این‌ که مساجد باید تبديل به بزرگترين شبکه قرآنی کشور شوند زیرا هدف قرآن کریم، اصلاح انسان است پس باید مراقب باشیم ویروس ریا در فعالیت‌های قرآنی وارد نشود.

 

خطیب جمعه زهکلوت ابراز کرد: یکی از معضلات کشاورزی منطقه ما این است که کشاورزان بیش از حد به کشاورزی سنتی تکیه کرده اند و نتیجه آن مصرف ۹۰ درصدی آب و هدر رفت ۶۷ درصدی در کشاورزی است.

 

وی ادامه داد: در کنار هزینه ۱۰۰ میلیون دلاری سالانه‌ برای واردات بذر و هم چنین نبود بازار تقاضا و عرضه خوب، تنها بخشی از این مشکلات کشاورزی است.

 

حجت الاسلام صادقی تصریح کرد: یکی از حوزه‌هایی که مقام معظم رهبری تاکید بر دانش بنیان شدن آن دارند، همین حوزه کشاورزی است که مسئولان و متصدیان این حوزه باید برای ارتقاء کیفیت و کمیت بهره وری کشاورزی کار انجام دهند.

 

امام جمعه زهکلوت اظهار کرد: باید دستاوردهای علمی و فناوری های نوين موجود در کشور به دست کشاورزان منطقه ما برسد تا مورد استفاده‌ قرار گیرد.

 

وی اضافه کرد: مسئولان باید خود را موظف بدانند مشکلات کشاورزی را به دانشگاه ها و مراکز علمی ارجاع دهند تا برای حل آن راهکار علمی ارائه شود.

 

حجت الاسلام صادقی تاکید کرد: تنها راه برون رفت از مشکلات حوزه کشاورزی، استفاده از دانش بنيان است.

 

خطیب جمعه زهکلوت با اشاره به حادثه دلخراش در حرم رضوی، خاطرنشان کرد: هدف دشمن از این گونه حوادث وحدت شکنی در سطح جهان، انحراف افکار عمومی از مسئله فلسطین و یمن و به چالش کشیدن گفتمان مقاومت و هم چنین ایجاد کدورت و دشمنی بین ۲ کشور همسایه و برادر است و ما باید مراقب این توطئه‌ها باشیم.

 

وی بیان کرد: خدمت به‌ محرومان آرمان روحانیت و شهادت منتهای آمال شاگردان اهل بیت (ع) است و حرمت حريم اهل بیت و آستان مقدس رضوی مورد احترام مسلمانان چه شیعه و چه سنی است.

 

حجت الاسلام صادقی افزود: باید مواظب اختلاف افکنی قومی و مذهبی دشمن باشیم و ان شا الله جواب این ها، حضور حماسی در روز قدس خواهد بود.

 

امام جمعه زهکلوت یادآور شد: در آستانه ماه مبارک رمضان و چند روز پس از نمایش مضحک و ضد ایرانی چند کشور عربی و آفریقایی با رژیم صهیونیستی و آمریکا، جوانان فلسطینی طی یک عملیات بزرگ در عمق اراضی اشغالی توانستند ضربات سختی به صهیونیست ها وارد کنند.

 

وی ادامه داد: گروه های مقاومت اعلام کرده اند که حملات مقاومتی در ماه مبارک رمضان شدت خواهد یافت و این بار علاوه بر نوار غزه، کرانه باختری نیز یکپارچه به دنبال حملات مقاومتی هستند.

 

حجت الاسلام صادقی اظهار کرد: از سوی دیگر، محور مقاومت یمن هم با حملات مداوم به زیر ساخت های آل سعود آن ها را وادار به آتش بس دو جانبه کنند.

 

خطیب جمعه زهکلوت تصریح کرد: اعلان این آتش بس برای انصارالله یمن بعد از ۸ سال، یک پیروزی بزرگ است چرا که موجب کاهش محاصره می شود.

 

وی تاکید کرد: با توجه به برداشت محصولات کشاورزی، چه خوب است که نسبت به پرداخت زکات به عنوان یک واجب فراموش شده اهمیت بیشتری داده شود.

 

حجت الاسلام صادقی خاطرنشان کرد: فرهنگ زکات موجب می شود تا جامعه ما رونق یافته و پیشرفت کند و هم چنین احساس آرامش را در جامعه نهادینه می کند.

 

امام جمعه زهکلوت در خاتمه عنوان کرد: اگر منطقه ای زکات بدهد، سود آن به همان منطقه باز خواهد گشت و موجب پیشرفت و آبادانی آن خواهد شد بنابراین تقاضا داریم کشاورزان نهایت همکاری را با ستاد زکات، کمیته امداد و مبلغین داشته باشند.

کد خبر 1163685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha