روزه دژی است که ما را از خطر نفس اماره حفظ می‌کند/شهادت دو روحانی در مشهد، کرامت، عزت و جلال الهی است

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه روزه دژی است که ما را از خطر نفس اماره حفظ می‌کند و جلوی تیرهای شیطان را می‌گیرد، گفت: مراقبه در محضر میزبان کریم، اصل اول است و نباید دست از پا خطا کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران امروز (جمعه ۱۹ فروردین) در خطبه های نماز جمعه تهران با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: نتیجه روزه برای ما، آنطور که باید قابل درک نیست. روزه از اسرار آمیزترین تحفه‌های الهی برای بندگان است. یکی از حکمت‌های روزه که در قرآن آمده، تقوا است. خدا طرح ارتباط ویژه و آشتی با بندگان را در ماه رمضان باز کرده است. روزه داری مشکلاتی چون تشنگی، گرسنگی و پرهیز از بسیاری از چیزها را دارد اما بدانید این ادامه مسیر بندگان قبل شما است.

 

وی با بیان اینکه روزه دژی است که ما را از خطر نفس اماره حفظ می‌کند و جلوی تیرهای شیطان را می‌گیرد، گفت: مراقبه در محضر میزبان کریم، اصل اول است و نباید دست از پا خطا کنیم.

 

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه کسی که مال یتیم می‌خورد آتش و غیبت کننده گوشت برادر خود را می‌خورد، گفت: برخی افراد غافل و بدبخت در شبکه‌های مجازی با مقدسات در می‌افتند و آبروی مومن را می‌برند و شروع به کاستن از شخصیت می‌کنند که اینها جیفه خوار و مرده خوار هستند.

 

وی با بیان اینکه تنها یک دوست داریم که خداست و یک دشمن هم داریم به نام نفس اماره، گفت: انسان با دوست خود ناسازگاری نمی‌کند.

 

امام جمعه موقت تهران در ادامه در خصوص حادثه مشهد گفت: این دو روحانی بزرگوار،سعادتمند و عاقبت به خیر در ماه خدا و سرسفره مهمانی حق تعالی، در حرم امام رضا (ع) خلعت زیبای شهادت را به تن کردند، این شهادت، کرامت و عزت و جلال الهی است، این شهادت را به امام زمان، ملت ایران و رهبرانقلاب تسلیت و تبریک عرض می‌کنم.

 

وی درباره مذاکرات وین نیز گفت: در مساله ادامه مذاکرات برجامی، تاکید رهبری بر عدم اعتماد به طرف‌های مقابل و گرفتن تضمین‌های لازم و راستی آزمایی عملی است، اخیرا نمایندگان در یک حجم وسیعی نامه‌ای را با این مضمون امضا کردند. این موضوع خواست عموم مردم است.

 

حجت الاسلام صدیقی با اشاره به روز ملی فناوری هسته‌ای گفت: انرژی هسته‌ای  جزو ضروت‌های امروز جهان در ابعاد پزشکی، دارو و آب شیرین کن است، ملت ایران به این صنعت نیاز دارند، لذا برخورداری از این صنعت حق شرعی و قانونی ما است.  دولت سیزدهم به ولایت و مردم متکی و در موضع قدرت است و اجرای برنامه‌های دولت برای حل مشکلات مردم به مذاکرات گره نخورده است.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دولت سیزدهم زیر پرچم ولایت فقیه و به ملت ایران و  عزت خود تکیه کرده است، گفت: دولت تلاش دارد تا در راستای رفع کامل و مطلق تحریم‌ها و خنثی سازی تحریم‌ها حرکت کند. مردم با مشکلاتی مانندگرانی، تورم و دست و پنجه نرم می‌کنند، باید با درایت و اتکا به قدرت پروردگار و اعتقاد به رهنمودهای رهبری و اتکا به ظرفیت‌های داخلی پیروزی‌های عاجلی به دست بیاوریم.

 

 

کد خبر 1163724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha