اقدامات خرابکارانه در اتحاد شیعه و سنی خللی ایجاد نمی کند

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه اقدامات خرابکارانه در اتحاد شیعه و سنی خللی ایجاد نمی کند، گفت: تکفیری ها کور خواندند که بخواهند با کارشان وحدت شیعه و سنی را به هم بزنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، حجت الاسلام «محمدحسین مدبر»، امروز (جمعه ۱۹ فروردین) در خطبه های نماز جمعه جهرم با اشاره به شهادت ۲ تن از روحانیون در حرم مطهر امام رضا (ع)، گفت: یکشنبه هفته قبل در مشهد حادثه دلخراشی اتفاق افتاد و یک نفر که سال گذشته به شکل غیر قانونی از پاکستان وارد ایران شده وارد مشهد می شود و یک فاجعه را در حرم امام رضا (ع) می آفریند.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه این فرد تکفیری سه روحانی را سلاخی می کند که منجر به شهادت ۲ نفر از آنان می شود، افزود: این اقدام سبب شکسته شدن حرمت امام رئوف شد و همه ما شرمنده امام هستیم.

 

وی با اشاره به اینکه مردم سوال دارند از چه طریقی چاقو به آن بزرگی به حرم راه یافته است و ماموران حفاظت حرم در آن لحظه کجا بودند، عنوان کرد: این اتفاق نشان از ضعف مدیریت مسئولان آن آستان مطهر می دهد چرا که ۳۰ سال پیش نیز چنین حادثه دردناکی با انفجار حرم رخ داد و نباید همچنان شاهد این گونه فجایع باشیم.

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه تکفیری ها کور خواندند که بخواهند با کارشان وحدت شیعه و سنی را به هم بزنند، تصریح کرد: ما قرار نیست با وهابی ها وحدت داشته باشیم و می طلبد مسئولان بر مسئله مهاجران خارجی در کشور نظارت بیشتری داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه نهادهای انتظامی و نظارتی باید تقویت شود، اظهار کرد: ما هیچ گاه با اهل سنت مسئله ای نداشتیم اما توقع ما از مسؤلان کشور این است که حضور افاغنه را سامان مند کنند.

 

امام جمعه جهرم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همت جهرمی ها در ساخت صحن «حضرت زینب (س)» حرم امام حسین (ع)، گفت: در ابتدا قرار بود هزینه ساخت یکصد متر از این صحن را جهرمی ها عهده دار شوند اما با همت آنها تا کنون افزون بر یک و نیم میلیارد تومان برای این امر اهدا شده و مردم جهرم در ساخت ۳۷۸ متر مربع از این صحن حرم مطهر سهیم شدند.

 

 

کد خبر 1163735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha