کانون های فرهنگی هنری و پایگاه های مقاومت بسیج قلب تپنده فعالیت های فرهنگی مساجد هستند

آفاقی گفت: نقش کانون های فرهنگی هنری و پایگاه های مقاومت بسیج به عنوان قلب تپنده مساجد و فعالیت های فرهنگی و معنوی، در تغییرنگرش ها نسبت به کارکرد مساجد و متناسب با نیازهای روز و احیاء کاربری های لازم و کارکرد گذشته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اردبیل به نقل از روابط عمومی دادگستری استان اردبیل، «جلال آفاقی» در جمع مدیران سازمان های استانی مرتبط با امور مساجد، با ذکر فرصت ماه رمضان برای خودسازی، به جایگاه مساجد به عنوان کانون اشاعه یاد خدا و عرضه اخلاق و فضایل اشاره کرده، گفت: مساجد به دلیل انتقال ارزش ها و باورهای دینی و ایجاد همبستگی اجتماعی، عامل مهمی درمهار آسیب های اجتماعی محسوب می شوند.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری ازوقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل در ادامه با اظهار اینک هر مسجد یک کانون پیشگیری از جرم و آسیب اجتماعی است، افزود: نگاه به کارکرد مساجد باید متناسب با نیازهای روز باشد.

 

این مقام مسئول با تشریح نقش تربیتی و آموزشی مساجد  و نقش آن در دوران دفاع مقدس، براحیای کارکرد گذشته مساجد تاکید کرد.

 

آفاقی با اشاره به تاکید اخیر مقام معظم رهبری بر تقویت فعالیت های قرآنی مساجد، توانمندسازی فرهنگی و ارتقاء کارکرد مساجد را از ضرورت های کنونی دانست.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان با اعلام تصمیم دستگاه قضایی استان برای تقویت ارتباطات مردمی و اجرای برنامه حضورمسئولان قضایی در مساجد جهت رسیدگی به مشکلات مردم و محلات، اظهار داشت: طبق برنامه ریزی به عمل آمده و با اولویت محلات حاشیه نشین و آسیب خیز، مسئولان قضایی در شهرها و بخش ها و روستاهای سراسر استان، با حضور در مساجد در ارتباطی چهره به چهره با مردم و ضمن اطلاع از دیدگاه ها و انتقادات و پیشنهادهای اقشار مختلف نسبت به عملکرد تشکیلات قضایی و بررسی وضعیت محلات و اقدامات پیشگیرانه لازم نسبت به آسیب های اجتماعی و جرایم، به مشکلات آنان رسیدگی خواهند کرد.

 

آفاقی شعار «مساجد اردبیل؛ پایگاه ارتباط مردم با مسئولان قضایی» را محدود به ماه مبارک رمضان ندانسته، از اجرای مستمر طرح در طول سال در استان خبرداد.

 

معاون رئیس کل دادگستری استان نقش کانون های فرهنگی هنری و پایگاه های مقاومت بسیج به عنوان قلب تپنده مساجد و فعالیت های فرهنگی و معنوی، در تغییرنگرش ها نسبت به کارکرد مساجد و متناسب با نیازهای روز و احیاء کاربری های لازم و کارکرد گذشته را خطیر دانسته، برهم افزایی بیش از پیش سازمان های متولی امور مساجد جهت تحقق اهداف و ارتقاء کارکرد مساجد استان بر پیشگیری از آسیب های اجتماعی و جرایم تاکید کرد.

کد خبر 1163747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha