اتحاد شرط اقتدار /دشمن به دنبال تفرقه و درگیری‌های ملی و مذهبی است

حجت الاسلام محمدیان با بیان اینکه دشمن به دنبال تفرقه و درگیری‌های ملی و مذهبی است گفت: شرط اقتدار اتحاد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «محمد محمدیان» در خطبه‌های نماز امروز (جمعه، ۱۹ فروردین) سالروز رحلت حضرت خدیجه سلام الله را تسلیت گفت و اظهار کرد: این بانوی مکرم هرچه داشت در راه اسلام و پیامبر خدا فدا کرد و اولین بانویی بود که مسلمان شد.



امام جمعه سنگر با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان صدر، مرتضی آوینی و صیاد شیرازی، شهادت روحانیون عزیزی که چند روز گذشته در صحن رضوی با لب تشنه و زبان روزه توسط مزدوران وهابی به شهادت رسیدند را تسلیت گفت و افزود: این مرز و بوم همیشه قربانی جهالت ها بوده است.



وی خطاب به مردم ولایتمدار در خصوص اهداف خاص افرادی که مسبب این اقدام بودند گفت: این اقدام خاص دشمنان و با هدف اختلاف و درگیری در جامعه مسلمین انجام گرفته است.



محمدیان تصریح کرد: نباید بگذاریم دشمن در کنار این کشتار به اهداف اصلی خود یعنی اختلاف بین مسلمین برسد و با بعضی از تندروی ها در زمین دشمن بازی کنیم.


وی تاکید کرد: دشمن به دنبال تفرقه و درگیری‌های ملی و مذهبی است از این رو نباید قضیه شهادت روحانیون عزیز موجب تفرقه در جامعه مسلمین شود.



محمدیان در ادامه با بیان اینکه خداوند فرموده است اینگونه درگیری ها باعث از دست دادن عزت و ابهت شما مسلمین می شود افزود: چون اگر دشمن به شما ضربه می‌زند برای این است که در شما ابهت و قدرتی دیده، اما خدا با صابرین است و بدانید که هر ندایی که بوی تفرقه بدهد حیله و نقشه دشمن استکبار و استعمار است.



وی با تاکید بر اینکه همه مسلمین باید با هم متحد باشند اظهار کرد: شرط اقتدار اتحاد است.



امام جمعه سنگر در ادامه با اشاره به ناخوشایند بودن امنیت در جمهوری اسلامی ایران برای دشمن، خطاب به دولت و متصدیان امنیتی در کشور اظهار کرد: شرایطی که در شرق کشور ما در افغانستان وجود دارد و سیل مهاجرین که سمت کشور ما می آیند باید بسیار مورد توجه ماموران امنیتی باشد.



وی همچنین یادآور شد: سه هزار برادر افغانی در هشت سال دفاع مقدس شانه به شانه ما ایرانی ها شهید و جانباز دادند و در قضیه مدافعان حرم نیز شهدای آنها در تیپ فاطمیون از شهدای ما بیشتر بود.



محمدیان گفت: برادران مخلص افغانی کسانی هستند که فردا در ظهور حضرت مهدی(عج) شانه به شانه برادران ایمانی، دینی و ایرانی خود هستند اما در کنار سیل جمعیت مهاجر ممکن است افغان هایی با مطامع خاصی می آیند یعنی بعضی از داعشی ها، تکفیری ها و تروریست ها به جهت ناامن کردن جامعه به خصوص برای خراسان و مشهد وارد ایران شوند.



وی اذعان کرد: دشمن، روایات ظهور را بهتر شما خوانده و بررسی کرده و میداند که از خراسان اتفاق می‌افتد لذا بر روی خراسان دست می گذارند.



محمدیان با بیان اینکه فرد ضارب یک سال پیش با مهاجرت به ایران در فضای مجازی نیز تبلیغ تکفیری و تروریستی را داشت از این رو رصد در فضاهای مجازی را ضرورت مهمی دانست که باید به آن توجه ویژه شود.



وی در ادامه همچنین علت اصلی این حادثه را تیغ دو سر افراط و تفریطی دانست که عده‌ای شیعه و سنی افراطی خواسته یا ناخواسته، مباشر و یا غیر مباشر تیز کرده اند و مسبب آن بودند که این خنجر در سینه این عالمان دینی و مجاهد فرود بیاید و فردای قیامت مسئولند.



محمدیان این حوادث و تفکرات را زاییده تفکرات افراطی شیعه و سنی انگلیسی دانست و گفت: شیعه و سنی انگلیسی یعنی اینکه دشمن برایت هزینه کرده و وهابیت را درست می کنند، داعش را در سوریه تجهیز کرده و به وجود می آورند و اگر تو بخواهی افراطی عمل کنی برای تو پول خرج می کنند تا این اختلافات را بیشتر کنند.



وی خاطرنشان کرد: این مزبله نزاع و تفرقه است که تفکری را متولد می کند و اینجا باید علمای سنی و شیعه برائت بجویند و کاری انجام دهند.

کد خبر 1163788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha