جنگ ترکیبی علیه اسلام و انقلاب/ دشمن درصدد شکستن وحدت جهان اسلام و ایران اسلامی است

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری دشمن علیه انقلاب اسلامی جنگ ترکیبی را شروع کرده است گفت: دشمن درصدد شکستن وحدت جهان اسلام و ایران اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام «تقی روحانی» امروز (جمعه ، ۱۹ فروردین) در خطبه‌های اول آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر اظهار داشت: در اولین جمعه ماه خودسازی و تمرین بندگی قرار داریم و در همین دقایق اولیه شروع خطبه ها خودم و همه نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی توصیه و سفارش می‌کنم. 

 

امام جمعه شهرستان رودسر ارتکاب به گناه را بسترساز عقب گرد انسان و جلوگیری از رشد او دانست و تصریح کرد: خداوند متعال در صفت تقوا چیزهایی قرار داده که اگر در ما نهادینه شود از بسیاری آسیب‌ها در امان خواهیم بود و حتی خداوند متعال پیامبر اکرم(ص) را نیز به تقوای الهی سفارش فرموده است.

 

روحانی با بیان اینکه طبق آیات قرآن کریم انسانهای باتقوا اهل نجات هستند و بن بستی در دنیا و آخرت متوجه‌شان نیست اضافه کرد: دعای ندبه هم پیام مهم و روشنی برای ما دارد و میگوید وقتی امام عصر(عج) ظهور کردند همه انسان‌ها را بر پایه تقوا دور هم جمع کرده و همه در همین محور حرکت می‌کنند.

 

وی روزه‌داری واقعی در ماه مبارک رمضان را معامله‌ای پرسود برای مسلمان خواند و اذعان کرد: حکمت روزه داری و پرهیز از مبتلات روزه رسیدن به خداوند متعال، کسب هر چه بیشتر تقوای الهی و امساک از گناه و معصیت است زیرا تنها پرهیز از خوردن و آشامیدن برای فرد روزه دار کفایت نمی‌کند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر یادآور شد: هنوز ما به حقیقت و فلسفه روزه دست پیدا نکرده‌ایم و گفته می‌شود وقتی به ماه مبارک رمضان نزدیک می‌شدیم رنگ رخساره پیامبر اکرم(ص) عوض می‌شد بنابراین اگر مردم از حقیقت روزه‌داری آگاه بودند آرزو می کردند این ماه مبارک طولانی‌تر شود.

 

روحانی در خطبه های دوم آئین عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رودسر ضمن دعوت مجدد خود و همه نمازگزاران روزه‌دار به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: دنیا تمام میشود و خداوند متعال فرمود برای سفر ابدی خود زاد و توشه و تقوای الهی ذخیره کنیم.

 

وی در ادامه پذیرش طلبه از سوی حوزه علمیه امام صادق(ع) را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: در همینجا از خانواده‌ها می‌خواهم که فرزندان خود را برای ورود به حوزه علمیه و طلبگی و مکتب امام صادق(ع) ترغیب و تشویق کنند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر افزود: فردا و پس فردا سالروز شهادت دو شخصیت بزرگ یعنی شهید عرضه قلم و هنر مرتضی آوینی و شهید سپهبد علی صیاد شیرازی در عرصه دفاع از اسلام و انقلاب است که به دست منافقان کوردل به شهادت رسید و همه ما به آن‌ها مدیونیم زیرا هر دو این شخصیت‌ها شخصیت‌هایی الهی هستند.

 

روحانی ضمن اشاره به سالروز رحلت جانکاه بانوی بزرگ اسلام حضرت خدیجه کبری(ص) در دهم ماه مبارک رمضان و با تسلیت این واقعه افزود: روز ملی فنآوری هسته‌ای را در پیش داریم که برای کشورمان بسیار مهم است و به همه دانشمندان عزیز کشورمان که در این حوزه تلاش می‌کنند تبریک عرض کرده و به روح شهدای هسته‌ای ورود می‌فرستیم.

 

وی با بیان اینکه دانشمندان هسته‌ای کشورمان با مجاهدت علمی خود و کار جهادی آبرویی برای نظام خریدند عنوان کرد: حقیقتا تمام کشورهای صاحب فناوری هسته‌ای از این پیشرفتهای دانشمندان جوان کشورمان انگشت به دهن مانده‌اند که ایران اسلامی چگونه با چنین تحریم‌های همه جانبه‌ای توانسته در عرصه هسته‌ای، دفاعی و تولید دارو چنین پیشرفت کند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر استمرار حرکت علمی ایران اسلامی به فرموده مقام معظم رهبری را مورد تاکید قرار داد و ادامه داد: در روزهای اخیر هتک حرمت در حرم رضوی(ع) و به شهادت رسیدن دو طلبه جهادی و خدمتگذار و مصدومیت یکی از طلبه‌ها که یکی از آنها برادر دو شهید بود را شاهد بودیم در حالیکه در حاشیه مشهد امام جماعت بودند و دلشان برای محرومان منطقه می‌تپید.

 

روحانی ضمن عرض تسلیت شهادت طلاب روحانی اضافه کرد: حقیقتا این هتک حرمت و حادثه تلخ را که در جوار حرم ملکوتی امام رضا(ع) اتفاق افتاد و خون دو طلبه مظلومان ریخته شد را محکوم می‌کنیم.


وی اظهار داشت: وقتی شنیدیم سه عمامه در حرم رضوی به خون آغشته شده و سه شاگرد مکتب امام صادق(ع) در آنجا به خون غلتیدند یکی از چیزهایی که به ذهن آمد این بود که هنوز با گذشت هزار و اندی سال ابن ملجم‌های مسلمان نما وضو میگیرند و قصد قربت هم میکنند و بعد خون پیروان علی(ع) را همچنان می‌ریزند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر با بیان اینکه عمامه‌های به خون آغشته شده در طول تاریخ متوقف نشدند و این امر افتخاری برای روحانیت شیعه است تصریح کرد: روحانیت شیعه از شهادت باکی ندارد اما باید حواسمان باشد چون این حملات یک روز نسبت به طلاب و روحانیت شیعه و سنی و روز دیگر نسبت به سپاه و بسیج انجام می‌گیرد.

 

روحانی عنوان کرد: طبق قاعده کلی انقلاب اسلامی هرگاه قرار شد فتنه گران فتنه‌ای به پا کنند به سراغ روحانیت و علما آمده‌اند و این امر در طول تاریخ مشهود است و هر کجا هم پرچم مبارزه با فتنه‌گران برپا شد روحانیت اصیل پیشگام این حرکت مقدس بوده‌اند.

 

وی به شهادت مصطفی خمینی، شهید بهشتی و یارانش، شهید باهنر و شهید قدوسی هم اشاره داشت و اضافه کرد: شهید مطهری رسوا کننده جریان التقاط و تفکر انحرافی بود فلذا وقتی به ضارب گروه فرقان درباره کارش پرسیدند گفت سر او باید هدف قرار می‌گرفت و باید نابود می‌شد چون او اندیشه و تفکر ما را افشا می‌کرد.

 

امام جمعه شهرستان رودسر افزود: امروز همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فریاد زدند و فرمودند دشمن جنگ ترکیبی را علیه ملت ایران اسلامی و انقلاب آغاز کرده است، جنگ ترکیبی که سلطنت طلب‌ها، منافقان، وهابیت، صهیونیست‌ها و همه با هم در ابعاد مختلف به جنگ ما آمده‌اند و روحانیت اصلی هم در این مرحله و فعلا هدف اصلی است.

 

روحانی تصریح کرد: دشمن می خواهد وحدتی که در جهان اسلام و ایران اسلامی حاکم است را بشکند بنابراین در جایی روحانی سنی و در جایی دیگر روحانی شیعه را می‌کشد و بعد هم به نام ملیتی تحت عنوان افغانستان تمام می‌کنند تا قلوب ایرانیان را جریحه‌دار کنند.

 

وی اذعان کرد: لازم است هوشیار باشیم و حواسمان جمع باشد زیرا در جنگ ترکیبی که آغاز شده باید مراقب فتنه و فتنه‌گری بود، لشکر بزرگ فاطمیون از افغانستان در دفاع از حرم اهل بیت(ع) صدها شهید تقدیم کرد و دیروز با پرچم افغانستان تعداد کثیری از برادران افغانی ما در تشییع جنازه شهید روحانی حضور پیدا کردند و نباید بگذاریم دشمن ما را فریب دهد و تحریک کند.

 

امام جمعه شهرستان رودسر ابراز داشت: یقین داریم اضلاع شوم ثلاثه غربی، عربی و صهیونیستی خصوصا آمریکایی‌ها طراح این صحنه‌ها هستند تا شکست‌سان در یمن را جبران کنند و تحت‌الشعاع قرار دهند.

 

روحانی خاطرنشان کرد: روز گذشته در تل‌آویو برای اولین بار از زمان اشغال سرزمین‌های فلسطین هشت صهیونیست کشته و ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند و تمام پایتخت رژیم کودک کش به هم ریخت و رئیس پلیدشان هم گفت که نفهمیدند چگونه این حادثه اتفاق افتاده و این امر نشان می دهد که نه تنها گنبد آهنینی وجود ندارد بلکه خانه رژیم صهیونیستی خانه عنکبوت است. 

کد خبر 1163795

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha