مساجد در گسترش فرهنگ قرآنی نقش مهمی ایفا می کنند

حجت الاسلام غبیشاوی با تاکید بر اینکه مساجد در گسترش فرهنگ قرآنی نقش مهمی ایفا می کنند گفت: مساجد می بایست در هر محله جلسات قرآنی را راه اندازی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی» ظهر امروز (جمعه ۱۹ فروردین) در آئین عبادی سیاسی خطبه های نماز جمعه آبادان که در مصلای ثامن الائمه (ع) این شهر برگزار شد، ضمن گرامی داشت سالروز شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی و شهید سید مرتضی آوینی و آیت الله محمد باقر صدر اظهار کرد: دانشمندان ما اذعان می‌کنند نزدیک به ۸۰ درصد قانون اساسی ایران بر پایه کتاب‌ ها و نظریات آیت الله صدر است و حدود ۲۰ درصد از قانون اساسی که طبق نظریات ایشان نبوده، اکنون مورد بازنگری قرار گرفته است.

 

خطیب نماز جمعه آبادان با بیان اینکه سالگرد رحلت حضرت خدیجه (س) در پیش است افزود: ایشان همان شخصی است که نقش محوری در نهضت پیامبر (ص) داشتند و تمام ثروت خود را تقدیم خدا و پیامبرش کرد و خداوند نیز با عطا کردن حضرت فاطمه(س) به او ایثار و فداکاری اش را بی پاسخ نگذاشت.

 

وی با تاکید بر اینکه مساجد در گسترش فرهنگ قرآنی نقش مهمی ایفا می کنند ادامه داد: مساجد می بایست در هر محله جلسات قرآنی را راه اندازی کنند.

 

حجت‌الاسلام غبیشاوی با تاکید بر کمک به نیازمندان و افراد کم‌ برخوردار جامعه در ماه مبارک رمضان اضافه کرد: افرادی که توانایی مالی دارند در تهیه بسته‌های معیشتی کمک کنند.

 

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به حادثه تروریستی تکفیری ها در مشهد مقدس و ضمن محکومیت این اقدام تروریستی بیان کرد: متاسفانه در این حادثه تروریستی دو تن از روحانیون ما به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و یک نفر دیگر نیز دچار مجروحیت شد، این اتفاق از توطئه دشمنان اسلام به ویژه استکبار جهانی، اسرائیل و تکفیری‌ها ‌در منطقه نشات دارد.

 

امام جمعه آبادان خاطر نشان کرد: هدف دشمن از این اقدام تروریستی برهم زدن وحدت جهان اسلام است.

 

وی بر لزوم هوشیاری و بصیرت عمومی نسبت به حفظ وحدت میان شیعه و سنی تاکید کرد و گفت: بی‌شک دشمنان و معاندین اسلام و انقلاب در پس این فاجعه سعی دارند افغان هراسی ایجاد کنند.

 

حجت الاسلام غبیشاوی با اشاره به محکوم کردن این عمل تکفیری‌ها توسط علمای اهل تسنن ابراز کرد: مردم افغانستان و دیگر کشورهای مسلمان این اقدام تروریستی را محکوم کردند تا نشان دهد این نوع تفکرات جایی در بین مسلمانان واقعی ندارند.

 

وی به حضور لشکر فاطمیون در دفاع از حرم اهل بیت و شهادت سه هزار تبعه افغانستان در هشت سال دفاع مقدس، اشاره کرد و افزود: حرم امام رضا (ع) مورد احترام مسلمان به غیر از تکفیری‌ها است.

 

خطیب نماز جمعه آبادان، این حادثه را بسیار تلخ و تاسف انگیز خواند و اذعان کرد: از تیم حفاظت حرم مطهر و خادمان، انتظار می رود شرایط ایمنی را ایجاد کنند تا دیگر شاهد این دست اتفاقات ناگوار نباشیم.

 

وی با بیان اینکه شکی نیست که در پشت پرده این حوادث صهیونیست‌ها و موساد قرار دارند تاکید کرد: اسرائیل اکنون در بدترین شرایط تاریخ خود قرار دارد و مردم انقلابی فلسطین ضربه‌های سنگینی را بر این رژیم جعلی وارد کرده است.

 

حجت الاسلام غبیشاوی بیان کرد: اسرائیل و همدستانش از اتحاد کشور‌های مسلمان هراس دارند.

 

وی بر لزوم هوشیاری مردم نسبت به شیطنت‌های عوامل استکبار در بیرون و داخل کشور در فضای مجازی، تاکید کرد و یاد آور شد: دشمنان با جنگ رسانه‌ای سعی دارند بین مردم و جوانان شبهه ایجاد کنند ولی امت اسلامی با این حوادث، متفرق نخواهند شد.

 

کد خبر 1163801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha