خطر شیوع بیماری سرخک در قزوین

مهرعلیان با اشاره به جدی بودن خطر طغیان بیماری سرخک گفت: سرخک یکی از بیماری های به شدت مسری است که در صورت عدم واکسیناسیون و ایمنی زایی مناسب بیش از ۹۵ درصد از کودکان را مبتلا کرده و با خطر مرگ و میر روبر می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «علیرضا مهرعلیان» با اشاره به خطر بیماری سرخک بیان کرد: خطر طغیان بیماری سرخک جدی بوده و سرخک یکی از بیماری های مهم و به شدت مسری بوده که در صورت عدم واکسیناسیون و ایمنی زایی مناسب بیش از 95 درصد از کودکان را مبتلا کرده و با خطر مرگ و میر روبر می کند.

 

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین ادامه داد: در مقطع کنونی به علت شیوع و اپیدمی بیماری سرخک در کودکان کشور همسایه افغانستان و جابه جایی و تبادل جمعیتی غیرکنترل و شدید روزانه بین تبعه این کشور با ایران و همچنین به دلیل مهاجرپذیر بودن شهرستان قزوین، از جمعیت افاغنه خطر انتقال احتمالی بیماری سرخک در بین جمعیت زیرپوشش شهرستان در صورت عدم مراقبت و واکسیناسیون جدی است.

 

وی عنوان کرد: بنابراین از تمام شهروندان که دارای کودک زیر پنج سال بوده و بنا به دلایل مختلف واکسیناسیون کودکان خود را در سنین 12 و 18 ماهگی به تعویق انداخته اند، خواهشمندیم در اولین فرصت ممکن برای پیشگیری از بیمار سرخک، با مراجعه به نزدیکترین مرکز خدمات جامع سلامت محل سکونت خود، نسبت به واکسیناسیون فرزندان خود اقدام کنند.

کد خبر 1163878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha