قرائت هر شب دعاهای ماه مبارک رمضان و ایجاد نشاط معنوی در روستای نامن

یکی از کانون هایی که در ایام ماه مبارک رمضان برنامه های ویژه دارد، کانون فرهنگی و هنری «ولایتمداران» مسجد جامع روستای نامن شهرستان کردکوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، قرائت و خواندن دعا در ماه مبارک رمضان چه در مساجد بعد از صرف افطار و چه در سحرها، حال و هوای معطری را ایجاد کرده است.

 

وجود دعاهای بسیار خوب با مضامین بلند عرفانی از قبیل دعای افتتاح، دعای جوشن کبیر، جوشن صغیر و دعاهایی که در تعقیبات نماز خوانده می شود و همین طور دعاهایی که برای هر روز وارد شده است؛ نشان از این دارد که روح این ماه آمیخته با مناجات و ارتباط مداوم با خداوند است.

 

 

یکی از سنت های حسنه مساجد، قرائت دعاهای ماثوره در صحن مساجد است، یکی از دعاهایی که هر شب در مساجد استان گلستان خوانده می شود دعای افتتاح است که در ابتدای برنامه های هر شب قرائت و مردم با این دعا انس بسیار خوبی را برقرار کرده اند، در واقع دعای افتتاح کلید اجرای برنامه ها در مساجد است.

 

یکی از کانون هایی که در ایام ماه مبارک رمضان برنامه های ویژه دارد، کانون فرهنگی و هنری «ولایتمداران» مسجد جامع روستای نامن شهرستان کردکوی است.

 

 

اجرای برنامه هایی از قبیل؛ نماز جماعت در سه نوبت، سخنرانی، جزءخوانی قرآن کریم، افطاری و همین طور قرائت دعاهای ماه مبارک رمضان به خصوص دعای افتتاح است که با اقبال خوب و مشارکت بالای مردم روستا در حال اجرا است.

 

این کانون فرهنگی و هنری در طول سال برنامه های خوبی را برای بچه های روستا ایجاد کرده است و ارتباط آن با ستاد استان آن را به یک کانون خوب تبدیل کرده است.

 

 

زمینه سازی برای اجرای دعاهای بسیار خوب ماه مبارک رمضان یکی از ابتکارات این کانون فرهنگی و هنری است که مورد استقبال اهالی واقع شده است که هر شب از تریبون مسجد قرائت می شود و حال و هوای معنوی را در روستا برقرار کرده است.

 

 

 

 

 

کد خبر 1163907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha