مسئولان در مساجد بسترها را برای آشنایی جوانان با قرآن فراهم کنند

نماینده مردم کنگان در مجلس با بیان اینکه مسئولان در مساجد باید بسترها را برای آشنایی جوانان با قرآن فراهم کنند، گفت: برای حفظ و تلاوت قرآن نهضتی در مساجد شکل گیرد.

حجت الاسلام موسی احمدی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به تاکیدات رهبری در مورد اینکه مساجد پایگاه قرآنی شوند، گفت: در مکتب اسلام مساجد به عنوان سنگر محسوب می شوند و همواره قیام ها، نهضت ها، حرکت ها و قیام های دینی و اسلامی از مساجد نشات گرفته و شروع شده است. نگاه دینی و قرآنی به مساجد این است که همیشه کارهای فرهنگی، عبادات و کارهای مذهبی در مساجد انجام شود و مساجد از رونق بالایی برخوردار باشد.

 

نماینده مردم کنگان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در روایات داریم که نماز خواندن در مساجد تا چه میزان ثواب دارد؛ در واقع اهتمام ویژه در دین و مکتب نسبت به مساجد وجود دارد.

 

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری با نگاهی که در مسایل فرهنگی تبیین کردند جهت دادن حرکت ها به سمت مسجد را مورد تاکید قرار دادند چرا که در برخی از مناطق الان تجمعات قرآن در منازل و اماکن اداری شکل می گرفت، با این وضعیت مقام معظم رهبری دستور فرمودند که این نگاه ها باید عوض شود و به سمت مساجد بیاید و در مساجد این تشکل ها و جمعیت ها حضور پیدا کنند.

 

عضو هیئت رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در حال حاضر وظیفه ای به عهده جوانان و مردم است که به ندای رهبری در این زمینه لبیک بگویند و وظیفه ای هم برای هیئات امنای مساجد و ائمه جماعات مساجد است که با الهام گرفتن از رهنمودهای رهبری بسترها را برای آشنایی جوانان با قرآن و حفظ قرآن آماده کنند، از قاریان خوش صدا و جوانان با انگیزه دعوت کنند. ایجاد جاذبه برای حضور جوانان در مساجد توسط ائمه جماعات مساجد و ائمه جمعه و هیئت امنای مساجد امری مهم و ضروری است.

 

احمدی بیان کرد: باید نهضتی برای حفظ و تلاوت قرآن در مساجد شکل گیرد.

 

 

 

کد خبر 1163959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha