اقتصاد مقدمه لازم برای رشد فرهنگی است

آیت الله عبادی با بیان اینکه اقتصاد مقدمه لازم برای رشد فرهنگی است، گفت: اقتصاد هدف نیست اما مقدمه ای برای رسیدن به مقاصد الهی تا رسیدن به سیرالی الله است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سیدعلیرضا عبادی» (۲۰ فروردین) در دیدار با مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان اظهار کرد: انسان موجودی دو بعدی و جسمانیت الحدوث و روحانیت البقا است و در طول زندگی، به واسطه حرکت جوهری، کمال می یابد و به موجودی روحانی تبدیل می شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اقتصادی که ما حرف آن را می زنیم با اقتصاد مطرح در دنیا تفاوت دارد، تصریح کرد: ما اقتصاد را مقدمه لازم برای رشد فرهنگی می بینیم در حالی که آنها اقتصاد را هدف می بینند یعنی کسانی که کار اقتصادی هدفمند در مکتب دین دارند در واقع کار فرهنگی انجام می دهند.

 

وی در ادامه اقتصاد در جامعه را به جریان خون در بدن انسان تشبیه کرد و افزود: اقتصاد هدف نیست اما مقدمه ای برای رسیدن به مقاصد الهی تا رسیدن به سیرالی الله است.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران کشوری غنی است و مشکلات علل و عوامل درونی و بیرونی دارد، عنوان کرد: از روز اولی که انقلاب شده است دشمن کینه توز یک روز بی توطئه نبوده است و با جنگ تحمیلی، کودتا، فتنه و آشوب و ... تلاش کردند تا فرصت های ما را بسوزنند و ما را ناکارآمد کنند.

 

امام جمعه بیرجند بیان کرد: برخی از کارهای آنان هم که از کسی پنهان نداشتند و همواره رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی تصریح کردند از فلان جریان پشتیبانی می کنیم تا برسد به عواملی که به عنوان نفوذی فعالیت دارند.

 

وی با اشاره به لزوم تلاش برای کنترل و کاهش تورم، رفع مشکلات معیشتی مردم و رفع موانع تولید و سرمایه گذار، افزود: امروز که دولت انقلابی روی کار آمده باید امور به نیروی انسانی که حافظ حقوق جامعه و امانت مردم، کاردان و کارشناس و عالم به انجام برنامه ها باشد، سپرده شود که البته کند انجام می شود و امیدواریم سریعتر از فرصت استفاده شود.

کد خبر 1163964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha