هنرمندان با تولید آثار فاخر، جامعه را امیدوارتر کنند

رعیت گفت: هنرمندان باید با بخشیدن روحیه امید، افزایش علم و آگاهی و دانش و تولید آثار فاخر هنری جامعه را امیدوارتر کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمد رعیت» در آیین رونمایی از فیلم «نواختن در باد» در سینما عصر جدید گرگان در سخنانی هنر را زبانی رسا برای روایت و تبیین پیام‌ها و مفاهیم دانست و اظهار کرد: ممکن است ما خیلی اوقات از کنار بسیاری از مسائل و اتفاقات به سادگی عبور کنیم اما هنرمند با فهم هنرمندانه و به زیبایی آنها را روایت و تبیین می‌ کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: روح هنری هنرمند عطیه‌ای از جانب خداوند است که با مرارت، تمرین، خودسازی و شناخت پرورش می یابد و ما خروجی این روح بزرگ و پرورش یافته و عمق این دانش و بصیرت را در خلق آثار فاخر هنری می بینیم.

 

وی ادامه داد: در عصری زندگی می کنیم که تغییر و تحولات به سرعت اتفاق می افتد و شاید ما نتوانیم سرعت این تغییرات را حس کنیم اما هنرمند به زیبایی آن را به تصویر می کشد.

 

رعیت فیلم «نواختن در باد» را یک اثر فاخر هنری دانست و گفت: این مایه افتخار است که این اثر تنها نماینده جمهوری اسلامی ایران در جشنواره «اوبر هاوزن» در کشور آلمان است.

 

وی خاطرنشان کرد: هنر و هنرمند به دنبال تغییر و حرکت به سمت خوب‌تر و بهتر شدن است. هنرمندان باید با بخشیدن روحیه امید، افزایش علم و آگاهی و دانش و تولید آثار فاخر هنری جامعه را امیدوارتر کند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی گلستان با اشاره به شعار سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» گفت: انتخاب این شعار هم هنرمندانه است یعنی هنری که با دانش عمیق به تولیدی فاخر برسد.

 

وی سینما را زبانی بین المللی برای انتقال پیام‌ها برشمرد و افزود: در قالب هنر سینما می‌توان عمق دانش و فرهنگ ایران و ایرانی را بهتر به جهان نشان دهیم.

 

رعیت به دست اندرکاران تهیه و تولید فیلم نواختن در باد دست مریزاد گفت و تأکید کرد: در کلمه به کلمه این اثر روح بلند، پختگی، دانش و عمق می بینیم و در عین نقد صحیح، عمیق و مودبانه فرصت‌های زیاد استان گلستان را هم نشان می دهد.

 

کد خبر 1163966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha