نوع عملکرد رسانه های داخلی در برابر موج عظیم و مخرب رسانه ای علیه نظام جمهوری اسلامی اهمیت دارد

استاندار کرمان اشاره به موج عظیم رسانه ای مخرب علیه نظام جمهوری اسلامی؛ نوع کنش و عملکرد رسانه های داخلی در مواجهه با این موج را حائز اهمیت دانست و افزود: رسانه ها در شکل گیری افکار عمومی نقش مهمی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ علی زینی وند، شنبه(۲۰ فروردین) در نشست مشترک شورای اطلاع‌رسانی استان، کمیسیون رسانه‌ای شورای تامین و هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های دستگاه‌های اجرایی استان با اشاره به موج عظیم رسانه ای مخرب علیه نظام جمهوری اسلامی؛ نوع کنش و عملکرد رسانه های داخلی در مواجهه با این موج را حائز اهمیت دانست و افزود: رسانه ها در شکل گیری افکار عمومی نقش مهمی دارند.

 

 

 

استاندار کرمان با بیان اینکه امروز بر خلاف گذشته، دیگر نظام ها و حکومت ها و دستگاه ها افکار عمومی را شکل نمی دهند؛ تصریح کرد: صحنه عوض شده و امروز روایت وقایع از خود وقایع مهمتر هستند.

 

 

 

وی ادامه داد: برنده یک حادثه ممکن است کس دیگری باشد اما در نهایت کسی برنده می شود که دست برتر را در روایت آن حادثه دارد.

 

 

 

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: امروز رسانه های دشمن، جنایات جریان های افراطی که ساخته خود دنیای استکبار است را به اسم اسلام منعکس می کنند لذا چنین فضایی مهم است که بدانیم کجای جریان رسانه ای قرار گرفتیم چه بسا روایت سازی ها و استنادات غیرعلمی باعث تزلزل در ساختارها و شخصیت های نظام و حتی کم اثر جلوه دادن خدمات نظام شود.

 

 

 

وی با بیان اینکه گاهی اثر یک کانال در فضای مجازی و یا حتی یک اظهارنظر به گونه ای است که خیلی از روایت های رسمی را زیر سوال می برد؛ گفت: دشمن، اول فضای روانی را تحت تاثیر قرار می دهد بعد روایت می کند.

 

 

 

زینی وند با توصیه به رسانه ها مبنی بر تفکیک موضوعاتی که ذیل یک مسئله کلی قرار می گیرد؛ افزود: به طور مثال باید جرم و تفکرات خشن و افراطی و تروریست از مابقی مسائل تفکیک شود و اجازه ندهیم فضای ناامنی شکل بگیرد.

 

 

 

وی در بخش دیگری از سخنانش اهمیت پرداختن به شعار سال را متذکر شد و تصریح کرد: شعار سال اگر دقیق و عمیق عملیاتی شود گره کور مشکلات حل می شود و استان کرمان مفتخر است با تشکیل کارگروه تحقق شعار سال گذشته، سندی تدوین کرده که در حال نهایی شدن است.

 

 

این نشست با تبادل نظر و بیان نقطه نظرات و دیدگاه های مدعوین ادامه یافت. 


کد خبر 1164080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha