برنامه های فرهنگسرای قرآن در رمضان ۱۴۰۱  / برگزاری جشنواره قرآنی سراج

« زکی لو» برنامه های متنوع قرآنی در ماه مبارک رمضان فرهنگسراس قرآن را تشریح کرد.

«سعید زکی لو» در گفتگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: فرهنگسرای قرآن در ماه مبارک رمضان برنامه های مختلفی برای عموم شهروندان و قرآنیان شهر تهران پیش بینی کرده است.

 

رییس فرهنگسرای قرآن از برگزاری ششمین جشنواره قرآنی جلسات قرآنی شهر تهران با عنوان « سراج» داد و افزود: ششمین دوره این جشنواره به دلیل پشت سر گذاشتن بحران کرونا، به صورت حضوری برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: ششمین جشنواره قرآنی جلسات قرآنی شهر تهران «سراج» در رشته های قرائت تحقیق، قرائت ترتیل و حفظ قرآن و در دو مقطع سنی زیر 16 و بالای 16 سال ببرگزار می شود که شرکت کنندگان در طول ماه مبارک فرصت دارند تا در تمام فرهنگسراهای شهر تهران ثبت نام کنند.

 

رییس فرهنگسرای قرآن از برگزاری بیستمین دوره همایش عمری با قرآن و تجلیل از پیش کسوتان قرآنی شهر در این ماه پر خیر و برکت داد و خاطرنشان کرد: برگزاری محافل انس با قرآن در مساجد شهر تهران با عنوان « تنفس صبح» برنامه دیگر ما در ماه مبارک رمضان است که این محافل با مشارکت کارشناسان قرآن سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در مناطق 22 گانه و هر محفل در یک مسجد در طول ماه مبارک برگزار خمی شود.

 

وی ادامه داد: از دیگر برنامه های این مرکز که با مشارکت ستاد اقامه نماز برگزار خواهد شد برنامه تربیت دینی است که در دوبخش کارگاهی و مسابقه کتابخوانی طراحی و برنامه ریزی شده است. مخاطب این برنامه مربیان قرآن سازمان فرهنگی و همچنین عموم علاقمندان قرآنی در نظر گرفته شده اند.

 

استاد زکی لو گفت: فرهنگسرای قرآن در ماه مبارک رمضان تصمیم دارد سامانه تلفنی «ندای قرآن» با شماره ۱۴۴۰ را با معرفی دوباره خدمات به مخاطبین و همچنین تجلیل از بنیانگذار طرح و تشویق تنی چند از کسانی که بیشترین تماس را داشته اند، در یکی از شب های ماه مبارک در برنامه ضیافت الحسین میدان امام حسین (ع) از دیگر برنامه های برآستان جانان سازمان قرار دهد.

 

وی درباره سایر برنامه های فرهنگسرای قرآن در رمضان 1401 و  در بخش فعالیت های غیرحضوری و مجازی گفت: فرهنگسرای قرآن بسته برنامه های مفصلی را بدین منظور تدارک دیده است. تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی در قالب پست و استوری به صورت روزانه شامل دعاها و اذکار ماه رمضان، معرفی منابع احادیث و کتب مناسب قرآنی،‌ برگزاری نمایشگاه های خوشنویسی و نگارگری مجازی و ... از دیگر فعالیت های فرهنگسرای قرآن به ویژه واحد نگارخانه و کتابخانه این مرکز، در ماه مبارک رمضان است.

 

رییس فرهنگسرای قرآن یادآور شد:  امید که پروردگار متعال توفیق انجام این امور را نصیب حال ما فرموده تا بتوانیم از برکات این ماه پرفیض و نورانی بهره مند شویم.

 

 

 

کد خبر 1164100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha