یک میلیارد تومان محصولات تولیدی عشایر خراسان جنوبی به فروش رسید

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: همزمان با نوروز امسال ۶۶ هزار و ۷۰۰ نفر از سیاه چادرها و کمپ‌های عشایر این استان بازدید کردند و حدود یک میلیارد تومان محصولات تولیدی عشایر به فروش رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  شبستان از بیرجند، «مهدی عصمتی‌پور» امروز (20 فروردین) در نشست بررسی کوچ بهاره عشایر استان که به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی استان به محض گرم شدن هوا، عشایر همانند سراسر کشور به مناظق ییلاقی کوچ می‌کنند.

 

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی با بیان اینکه عشایر شهرستان‌ های نهبندان، سربیشه و درمیان به سمت استان سیستان و بلوچستان کوچ می کنند، افزود: عشایر شهرستان‌های فردوس، طبس و بشرویه هم به سمت استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی انجام می ‌شود.

 

عصمتی پور ادامه داد: 65 تا ۷۰ درصد کوچ عشایر خراسان جنوبی شامل ۱۷ هزار و ۲۰۶ خانوار درون استانی است، افزود: همچنین ۳۰ تا ۳۵ درصد  کوچ عشایر برون استانی است.

 

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی گفت: از آغاز کوچ بهاره امسال تاکنون ۱۷۵ خانوار عشایر سیستان و بلوچستان به  مناطق ییلاقی خراسان جنوبی کوچ کرده ‌اند.

 

وی با بیان اینکه سال گدشته به دلیل خشکسالی خیلی شدید کوچ عشایر استان بیشتر به استان‌های دیگر انجام شده است، افزود: عشایر نهبندان، سربیشه و درمیان به سمت منطقه نیمروز سیستان و بلوچستان کوچ کردند اما امسال با بارندگی‌های تقریبا نرمال میزبان عشایر استان‌های دیگر نیز هستیم.

 

عصمتی‌پور گفت: ۲۳ کامیون تانکردار در مسیر کوچ، آب مورد نیاز عشایر را تامین می‌ کنند و با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان، منابع طبیعی، محیط زیست، هلال احمر و دامپزشکی برنامه ‌ریزی‌های لازم برای تسهیل در کوچ عشایر انجام شده است، همچنین محیط زیست هم تعدادی تانکر آبرسان در اختیار امور عشایر قرار داده است.

 

وی تصریح کرد: کوچ بهاره عشایر با توجه به شرایط مطلوب بارندگی در بهمن و اسفند ۱۴۰۰، از ۱۶ فروردین امسال در خراسان جنوبی آغاز شد.

 

وی در پایان با بیان اینکه همزمان با نوروز امسال ۶۶ هزار و ۷۰۰ نفر از سیاه چادرها و کمپ‌های عشایر این استان بازدید کرده اند، گفت: حدود یک میلیارد تومان محصولات تولیدی عشایر به فروش رسید.

 

 

کد خبر 1164105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha