جهاد تبین در اجرای برنامه های فرهنگی در اولویت قرار  اولویت دارد

نشست مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری انقلاب‌ اسلامی استان ایلام به مناسبت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار گردید که در این نشست تاکید شد که قرائت های متفاوت باعث می شود تا در مباحث فرهنگی تعامل صورت نگیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امروز شنبه بیستم فروردین ماه ۱۴۰۱ و در سالروز بزرگداشت سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی، «علی هوشمند» مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام با «محمد علی قاسمی» رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان ایلام دیدار و گفتگو کردند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام در این نشست با تبریک بهار طبیعت و بهار قرآن کریم و آروزی قبولی طاعات و عبادات و با اشاره به هم افزایی حوزه هنری و فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: امیدواریم در سال جدید در راستای اهداف عالی انقلاب اسلامی و نظام، در قالب یک تفاهم نامه کارشناسی شده با حوزه هنری انقلاب اسلامی استان هم افزایی و تعامل خوبی داشته باشیم.

 

هوشمند تاکید کرد: حوزه هنری ظرفیت های کم نظیری دارد و با وجود منابع محدود و تنگناهای اقتصادی می تواند موثر واقع شود، از این روز به دنبال تعامل مناسب با حوزه هنری در فعالیت ها و برنامه های فرهنگی و هنری هستیم.

 


وی افزود: قرائت های متفاوت باعث می شود تا در مباحث فرهنگی تعامل صورت نگیرد، به خاطر همین بسیاری از کارهای فرهنگی بر زمین مانده است که افق ۱۴۰۴ یکی از آنهاست که نیازمند توجه و برنامه ریزی بیشتری است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام گفت: در برنامه های فرهنگی، جهاد تبیین، گفتمان محور مقاومت، شبیخون فرهنگی اولویت دارند و لازم است به صورت بنیادین به این مسائل نگاه کنیم‌.

 

 رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان ایلام در این دیدار بر تعامل بین دستگاه های فرهنگی استان تاکید کرد و گفت: مهم ترین مولفه نظام جمهوری اسلامی در سطح بین الملل نه در حوزه اقتصادی و عمرانی است و نه در حوزه هایی مثل تکنولوژی، بلکه مهم ترین مولفه نظام فرهنگ است.

 

« محمدعلی قاسمی»  ادامه داد: انقلاب اسلامی بر اساس شاخص های فرهنگی بنیان گذاری شد و باید توجه داشته باشیم که اساس هر تمدنی مبتنی بر فرهنگ و هنر است.

 

وی درباره رسالت هنرمندان در قبال هنر انقلاب اسلامی اظهار کرد: هنر انقلاب اسلامی هنری است که در خدمت ارزش‌های دینی و انسانی است و در بسیاری از انقلاب‌های دیگر تنها یک رویکرد وجود داشته که بعد از چندی به تحلیل رفته است اما جنبه‌های مختلف انقلاب اسلامی و از جمله هنر انقلاب در حال پویایی است و هنرمند انقلاب اسلامی همواره در حال پاسخ دادن به نیازهای جامعه است.

کد خبر 1164232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha