فاروج، یکی از پرافتخارترین شهرها در حوزه فعالیت های قرآنی است

فرماندار فاروج گفت: سالهاست که فعالیت های قرآنی در سطح شهرها و روستاهای شهرستان رونق گرفته و فاروج یکی از پرافتخارترین شهرهای کشور در حوزه فعالیت های قرآنی است.

«عبدالرضا فرزانه» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارکرد: فقط در روستای خرق 80 حافظ بالای 25 جزء فعالیت می کنند و برای ساماندهی فعالیت های قرآنی در این روستا فضای حوزه علیمه سابق خرق برای توسعه فعالیت های قرآنی پیش بینی شده است.

 

فرماندار فاروج با اشاره به محدودیت های اعتباری در اجرای برنامه ها به ویژه در حوزه فرهنگ افزود: کمبود نیروی انسانی در دستگاه های مختلف به ویژه مجموعه ای مثل فرهنگ و ارشاد اسلامی، در کمیت و کیفیت برنامه ها تاثیر گذاشته است.

 

فرزانه  گفت: در نبود نیروی انسانی، فرهنگ و ارشاد اسلامی فاروج از قوت لازم در فعالیت ها برخودار نیست و اولویت نخست این دستگاه تامین نیروی انسانی است.

 

وی اظهارکرد: خروج مدیر دستگاه برای حضور در جلسات یا پیگیری برنامه ها، به معنی تعطیلی این دستگاه است و در چنین شرایطی چگونه می توان انتظار برنامه های کیفی و متناسب با نیاز را داشت.

 

فرماندار فاروج افزود: با توجه به محدودیت های اعتباری، هم افزایی دستگاه های فرهنگی و پرهیز از موازی کاری در اولویت فعالیت ها باید قرار گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه فاروج یکی از پرافتخارترین شهرهای کشور در حوزه فعالیت های قرآنی است، گفت: فقط در روستای خرق 80 حافظ بالای 25 جزء فعالیت می کنند و برای ساماندهی فعالیت های قرآنی در این روستا فضای حوزه علیمه سابق خرق برای توسعه فعالیت های قرآنی پیش بینی شده است.

 

در شهر فاروج و تیتکانلو جامعه القرآن فعالیت دارد که هرساله نفرات اول بیشتر رشته های قرآنی در مسابقات استانی و حتی کشوری از حافظان و قاریان شهرستان فاروج است و فعالیت این شعبه ها به سطح روستاها هم رسیده است.

 

کد خبر 1164238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha