مدیران پیگیر اختصاص اعتبارات اربعین حسینی باشند/ اختصاص ۲۵ میلیارد تومان برای ساخت سایه بان در پایانه مهران

بهرام نیا با بیان اینکه مدیران در زمینه زیرساخت های اربعین و تخصیص اعتبارات پیگیر باشند و در راستای تزریق اعتبارات تلاش کنند، گفت: ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت سایه بان در مکان های پرتجمع زائران در هنگام اربعین حسینی اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، استاندار ایلام، صبح امروز(۲۱ فروردین) در  جلسه ویژه ستاد اربعین حسینی استان، اظهار کرد: هنر مدیران استان این است که علی رغم کمبود اعتبارات با استفاده از ظرفیت های مختلف در راستای اجرای برنامه ها و طرح ها اقدام کنند.

 

«حسن بهرام نیا» افزود: فرصت اندکی تا ایام  اربعین حسینی مانده است که باید مدیران دستگاه های مرتبط و عضو ستاد اربعین حسینی در راستای تکمیل و اجرای زیرساخت های اربعین در مرز مهران اقدامات لازم را انجام دهند.

 

وی با بیان اینکه جلسه ستاد اربعین برای این است که کار زیرساخت های اربعین راه بیفتد و مدیران منتظر نباشند که حتما باید اعتبار بیاید و کار شروع شود، گفت:  مدیران در زمینه زیرساخت های اربعین و تخصیص اعتبارات پیگیر باشند و در راستای تزریق اعتبارات تلاش کنند.

 

بهرام نیا با بیان اینکه ۳۰ میلیارد تومان برای بحث تصفیه خانه شهر مهران از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری اختصاص یافته است، یادآور شد: ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیز برای ساخت سایه بان در مکان های پرتجمع زائران در  زمان برگزاری اربعین حسینی اختصاص یافته است و باید تلاش شود که این موارد قبل از اربعین حسینی سال جاری تحقق یابد.

 

استاندار ایلام با بیان اینکه در حوزه راه های زیرساختی اربعین حسینی اولویت با تکمیل و بهره برداری از مسیر ایلام به مهران است، تصریح کرد: ایجاد و راه اندازی موکب ها به صورت تجمیعی و مجتمع موکب ها برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به زوار اربعین حسینی از جمله خدمات تغذیه، اسکان و سایر خدمات بسیار مهم است که  لازم است پیگیری ها لازم از طریق ستاد اجرایی فرمان امام راحل، آستان قدس رضوی و بنیادهای انقلابی و خیرین انجام شود.

 

وی با اشاره به اینکه لازم است مدیران در اجرای برنامه ها و طرح های خود در حوزه اربعین حسینی طرح جامع اربعین را مورد توجه قرار دهند، گفت: برنامه ها و طرح های زیرساختی در حوزه اربعین حسینی باید افق محور باشد تا بتواند جوابگوی نیازهای آینده استان و با توجه به حجم عظیم تردد زوار اربعین حسینی از مرز مهران باشد.

 

«سعید هژبری» معاون امور هماهنگی استانداری ایلام نیز در این نشست، با بیان اینکه ۲۵ ایستگاه خننک کننده آب در سطح مرز مهران انجام شده که نیازمند کمک و همیاری خیرین برای استقرار آب سرد کن است و بر اساس براورد انجام شده باید ۵۰ ایستگاه دیکر در مسیر تردد زوار عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی ساخته شود.

 

مدیرکل راهداری، حمل و نقل جاده ای استان ایلام  در این نشست با بیان اینکه در مرز مهران در حال حاضر ۲۰ سکوی مسافر ساخته شده است و ۵ سکو قبلا هم ساخته شده است، گفت: هم اکنون ۱۰ آب سرد کن در مسیر تردد زوار در مرز مهران وجود دارد.

 

وی افزود: سکوها آماده است و نیاز است که تعداد سکوهای زیادی ساخته شود و لازم است که در زمینه اعتبارات اربعین حسینی اعتبارات لازم در این خصوص اختصاص یابد.

 

فرماندار شهرستان مهران نیز در این نشست، اظهار کرد: ساخت ۵۰ ایستگاه خنک کننده در دستور کار قرار دادشته است که این تعداد  در مسیر  پارکینگ اربعین  تا پایانه مرزی مهران مستقر می شوند و نیاز است  که تا کنون ۲۵ ایستگاه ساخته شده است.

 

حسنی معاون آب و فاضلاب استان ایلام، در این نشست اظهار کرد: جمع آوری فاضلاب در مرز مهران در دستور کار قرار دارد و ۸ کیلیومتر لوله خریداری و در محل مرز دپو شده است که به محض اینکه پیمانکار مشخص شود کار حفاری و لوله گذاری آغاز می شود و تصفیه خانه شهر مهران نیز ظرفیت جوابگویی فاضلاب و میزان پساب مرز را نخواهد داشت و باید این تصفیه خانه توسعه یابد.

 

عظیم پیرانی- ایلام

 

 

 

کد خبر 1164343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha