روز بدون بستری بیمار جدید مبتلا به کرونادر بیمارستان های سمنان

قدس گفت: خوشبختانه بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بستری نشده است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛«کامران قدس» با اشاره به روز بدون بستری بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۶۰ هزارو۲۳۷ مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته (از ۲۰ تا۲۱ فروردین ماه سال جاری) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هیچ بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید19 در شهرستان های تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری نشده است اضافه کرد: بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون همان ۱۱ هزار و ۷۳۶نفر است.

 

وی با اشاره به اینکه ۴۸ هزار و ۵۰۱ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدنداظهارداشت: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به ۱۰ هزارو۵۱۶ نفر رسید.

 

قدس تصریح کرد: رعایت اصول بهداشتی نظیر زدن ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شست و شوی مرتب دست‌ها از جمله مهمترین اصولی است که باید همواره تا مهار کامل ویروس منحوس کرونا مورد توجه عموم مردم قرار داشته باشد.

 

طبق آخرین اطلاعات از ستاد مقابله با کرونا و آمارهای ارسالی از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود، دو شهرستان سرخه و آرادان تنها شهرستان‌های استان سمنان هستند که در وضعیت نارنجی یا هشدار جدی کرونا قرار دارند و شهرستان‌های گرمسار، سمنان، مهدی شهر، دامغان و شاهرود و میامی نیز در شرایط زرد کرونایی هستند.

 

با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، توصیه دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود واکسیناسیون افراد بالا پنج سال در استان سمنان است تا شاهد کاهش شیوع بیماری کرونا باشیم از سوی دیگر رعایت فاصله گذاری اجتماعی و دوری از تجمعات و مهمانی‌های ماه رمضان از دیگر توصیه‌های شبکه بهداشت و درمان است.

کد خبر 1164351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha