تبیین سیره و منش شهدای روحانی در بین دانش آموزان/ ساماندهی ۳۴ گروه جهادی در بسیج طلاب

حجت الاسلام رجبی گفت: تبیین سیره و منش شهدای روحانی در بین نسل جوان و نوجوان امری ضروری است.

حجت‌الاسلام «ابوالفضل رجبی» ضمن تبریک ماه مبارک رمضان به برنامه ها و فعالیت های بسیج طلاب اشاره کرد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: طلاب و روحانیون همواره پیشگام در عرصه های مختلف بوده اند و امروز نیز در راستای فعالیت های جهادی با حضور خود کارهای موثری انجام داده اند.

 

مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه روح الله استان مرکزی به برگزاری دومین اجلاسیه شهدای طلاب و روحانیون در سال جاری اشاره کرد و افزود: طلاب و روحانیون در دوران جنگ تحمیلی نیز با حضور خود در جبهه های حق علیه باطل نشان دادند که در کنار مردم و همراه و همدل با مردم در همه صحنه ها حضور دارند.

 

وی با اشاره به اینکه دومین اجلاسیه تخصصی بیش از ۱۱۰ شهید روحانی استان در راستای ادامه برنامه های تبیینی کنگره شهدای استان مرکزی در دستور کار قرار گرفته است، ادامه داد: برنامه های دومین اجلاسیه طلاب و روحانیون کنگره شهدای استان از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ شروع شد که بیش از ۵۰ عنوان برنامه راهبردی تاکنون برگزار شده است.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه برنامه های این اجلاسیه با رویکرد تبیینی و جهاد تبیین همچنان ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: تولید کتاب، مستندات از شهدا و خانواده شهدای روحانی، تولیدات چند رسانه ای، فعالیت های خدمت رسانی طلاب، یادواره های شهرستانی طلاب، اردوهای راهیان نور با رویکرد جهاد تبیین، نهضت های خدمت رسانی و حضور طلاب در اردوهای جهادی و بسیاری از فعالیت های دیگر از جمله عناوین فعالیت ها بوده که همچنان ادامه خواهد داشت.

 

اجرای طرح یک مدرسه یک شهید در استان مرکزی

 

حجت الاسلام رجبی در بخش دیگری از سخنانش به اجرای طرح یک مدرسه یک شهید اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف آشنایی نسل جدید با شهدای طلاب و روحانی برگزار می شود که از مهمترین برنامه های این ایام است.

 

وی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح در هر مدرسه یک شهید با رویکرد تبیین سیره و شناخت شهید به نسل جدید در نظر گرفته شده است، ادامه داد: یادواره های شهرستانی با محوریت شهدای طلاب شهرستانی از دیگر برنامه های این ایام است.

 

مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه روح الله استان مرکزی با تشریح برنامه های بسیج طلاب در راهیان نور بیان کرد: بیش از ۲۰۰ نفر از طلاب استان مرکزی با رویکرد جهاد تبیین به اردوهای راهیان نور اعزام شدند و به عنوان سفیران فرهنگی برای نقش آفرینی در سایر بخش های استان به کارگیری شدند.

 

سرکشی از ۱۱۰ خانواده شهید روحانی استان

 

حجت الاسلام رجبی همچنین به سرکشی از ۱۱۰ خانواده شهید روحانی استان در راستای اجرای اجلاسیه شهدای روحانی اشاره کرد و گفت: ادامه فعالیت های محرومیت زدایی و خدمت رسانی طلاب، نامگذاری اماکن به نام شهدای طلاب و سایر برنامه های محتوایی از دیگر برنامه ها در ذیل دومین اجلاسیه شهدای طلاب است.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه کار ما در حوزه تبیین با اجلاسیه تمام نمی شود و ادامه خواهد داشت، تاکید کرد: امید است بتوانیم با برگزاری اجلاسیه اصلی شاهد خیرات و برکات این فعالیت ها باشیم.

 

مسئول بسیج طلاب و روحانیون سپاه روح الله استان مرکزی اضافه کرد: ۳۴ گروه جهادی در بسیج طلاب استان سازماندهی شده اند که به طور تخصصی به مردم و ولی نعمتان انقلاب خدمت رسانی می کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: طلاب در کنار رسالت های تبلیغی و دفاع از ارزش های اسلام و انقلاب همواره آماده برای خدمت رسانی به مردم هستند.

کد خبر 1164389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha