واکنش علوم پزشکی گلستان به خبر خبرگزاری شبستان/ لزوم تغییر رویکرد دانشگاه در زمینه اطلاع رسانی مباحث مربوط به کرونا

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان پس از انتشار خبری در صفحه استانی خبرگزاری شبستان‌ اعلام کرد: نماینده این دانشگاه در کمیته اطلاع رسانی ستاد کرونای استان حضور دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، جلسات کمیته اطلاع رسانی ستاد کرونای استان گلستان به صورت مستمر در حال برگزاری است اما یکی از نکات قابل تامل حضور نداشتن نماینده‌ای پاسخگو از دانشگاه در این جلسات است و طبق مستندات، در چهار جلسه اخیر علی رغم دعوت بودن دانشگاه، نماینده دانشگاه تنها در یک جلسه حضور یافت.

 

موضوعی که خبرگزاری شبستان در گزارش آخرین جلسه کمیته اطلاع رسانی ستاد کرونای استان به آن اشاره کرد که البته با واکنش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان مواجه شده است.

 

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در مطلبی که برای این خبرگزاری فرستاده، تاکید کرده است که نماینده دانشگاه علوم پزشکی در جلسات کمیته اطلاع رسانی ستاد کرونا حضور دارد.

 

بنا به اعلام  روابط عمومی علوم پزشکی گلستان دکتر «غلامرضا روشندل» به عنوان رئیس کمیته علمی، تحقیقاتی و آموزشی ستاد کرونای استان گلستان حضور داشته که اتفاقا از محققین برجسته و شناخته شده در سطح کشور است. برای همین از سوی گلفیروزی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان برای حضور در این کمیته معرفی شده است.

 

ضمن اینکه روابط عمومی علوم پزشکی گلستان اعلام کرده اخبار کرونا اعم از آمار و رنگ بندی ها به صورت روزانه و آنلاین به اطلاع رسانه ها می رسد.

 

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان در حالیکه چنین مطالبی را مطرح کرده است که بی گمان می داند که کمیته اطلاع رسانی ستاد کرونا برای سیاستگذاری و برنامه ریزی و اقدام در زمینه نحوه و شیوه های اطلاع رسانی مربوط به کروناست، که البته دکتر روشندل نیز در آخرین جلسه این کمیته عنوان کرد که صرفا از بعد علمی در این جلسه شرکت کرده است.

 

این در حالی است که در این کمیته باید تحلیلی از آمارهای مربوط به شیوع، تعداد مبتلایان، بستری شدگان، تعداد فوتی ها، نیازهای بیمارستان ها به تجهیزات و حتی آمارهای مقایسه ای و غیره ارائه شود که به طور قطع این کار در حوزه وظایف روابط عمومی است.

 

همانطور که روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گلستان مطرح کرده آمار روزانه و رنگ بندی ها به صورت آنلاین و روزانه در فضای مجازی اعلام می شود. متاسفانه باید گفت اطلاع رسانی کرونا در استان گلستان تا چندماه قبل صرفا به ارائه ۴ عدد در گروه خبرنگاران ستاد کرونا در فضای مجازی بسنده می شد که خبرنگاران خود باید تشخیص می دانند که این آمارها مربوط به کدام بخش هاست.

 

در حال حاضر هم، اطلاع رسانی حوزه کرونا در دانشگاه علوم پزشکی تفاوت چندانی نکرده است و روزانه سه عدد از تعداد بستری ها، بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه و متصل به دستگاه ونتیلاتور و رنگ بندی شهرها منتشر می شود. این در حالی است که آگاهی بخشی به جامعه درباره ویروس منحوس کرونا صرفا با ارائه روزانه چند آمار آن هم نیم بند امکانپذیر نیست.

 

کد خبر 1164404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha