بازنگری طرح هادی روستایی در ۱۴۷ روستای کردستان انجام می‌شود / اجرای ۱۲ طرح هادی روستایی در کردستان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: امسال با هفت میلیارد تومان اعتبار در ۱۴۷ روستا بازنگری طرح هادی انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، رضا قادری مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان در جمع اصحاب رسانه کردستان با گرامیداشت چهل و سومین سالگرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دهه حساب ۱۰۰ امام که از ۲۱ فروردین تا ۳۱ فروردین ماه است، اظهار کرد: بنیاد مسکن نهادی جهادی و بازوی دولت در ساخت مسکن روستایی و بازسازی واحدهای مسکونی ناشی از بلایای طبیعی به شمار می‌رود.

 

 

وی با بیان اینکه کردستان یک کارگاه بزرگ عمرانی محسوب می‌شود، افزود: در استان ۱۷۲۷ سکونتگاه شهری و روستایی داریم که از این تعداد ۳۲ سکونتگاه شهری و مابقی روستایی است.

 

 

احیای پنج روستای خالی از سکنه برای بازگشت ساکنان روستا

 

 

قادری بیان کرد: طی سال گذشته ۳۰ روستای خالی از سکنه شناسایی شد که مردم دوست دارند به این روستاها برگردند و درصددیم روستاها احیا شود که تاکنون پنج روستا احیا شده و مردم به این روستاها برگشته‌اند.

 

 

وی گفت: ۳۸۰ روستا در استان زیر ۲۰ خانوار جمعیت دارند که برای انها طرح کالبدی طراحی شده و در ۱۸۰ روستا نیز تسهیلات مسکن روستایی پرداخت شده است.

 

 

قادری اعلام کرد: ۱۳۱۵ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان داریم که برای کل آنها نقشه طرح هادی تهیه و تصویب شده و در ۱۷۷ روستا نیز بازنگری طرح هادی صورت گرفته است.

 

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان با بیان اینکه در ۵۵۰ روستا حداقل یک فاز طرح هادی انجام شده است، تصریح کرد: امسال با هفت میلیارد تومان اعتبار در ۱۴۷ روستا بازنگری طرح هادی انجام می‌شود.

 

 

وی گفت: ۱۷۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح در روستاها داریم و تاکنون ۸۲ هزار و ۵۶ جلد سند مالکیت صادر شده است.

 

 

۵۲۹۸ قطعه زمین برای ساخت مسکن روستایی به مردم واگذار شده است

 

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان عنوان کرد: ۵۲۹۸ قطعه زمین برای ساخت مسکن روستایی به مردم واگذار شده که این مهم نیز از خدمات ۴۳ ساله بنیاد مسکن در کردستان محسوب می‌شود.

 

 

قادری با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در مناطق شهری استان اضافه کرد: امسال ۵۰۰ جلد سند مالکیت شهری در استان صادر خواهد شد.

 

 

وی با بیان اینکه در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت امکان پرداخت تسهیلات داریم، افزود: تاکنون توسط بنیاد مسکن استان ۴۵۱۱ واحد مسکن مهر تحویل مردم داده شده است.

 

 

اجرای ۵۰ هزار مترمربع پروژه ساختماهای دولتی در کردستان

 

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان یاداور شد: در ۴۳ سال اخیر ۲۸۶۲ مسکن محرومین و اقشار کم درآمد ساخته شده و همچنین در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت ۵۰ هزار مترمربع پروژه ساختماهای دولتی اعم از کتابخانه، دارالقران، مدارس علوم دینی و غیره ساخته و تحویل داده‌ایم.

 

 

وی مشکل نهضت ملی مسکن را تامین زمین خواند و گفت:  کردستان جزو استان‌های آخر کشور در تامین زمین برای ساخت مسکن ملی است.

 

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان همچنین به طرح‌های قابل افتتاح به مناسبت سالروز تاسیس بنیاد مسکن در استان پرداخت و گفت: امسال 12 طرح هادی روستایی با اعتبار 180 میلیارد ریال در استان افتتاح می‌شود.
 

 

وی افزود: همچنین 48 هزار و ششصد و نود و پنجمین واحد مقاوم‌سازی شده مسکن روستایی در استان افتتاح می‌شود.

 

کد خبر 1164468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha