بنیاد برکت ۵۶ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در نهبندان پرداخت کرد

صادقی گفت: بنیاد برکت از سال ۹۸ در طرح سحاب برای اشتغالزایی ورود کرد و تا سال گذشته ۵۶ میلیارد تومان تسهیلات در قالب ردیف های مختلف صنایع دستی، دام‌ و مشاغل خانگی پرداخت کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علیرضا صادقی» امروز (21 فروردین) در دیدار با رئیس بنیاد برکت اظهار کرد: بنیاد برکت از سال 93 وارد شهرستان نهبندان شد و در زمینه زیرساخت ها راه، آبرسانی روستایی و کتابخانه ها ورود کرد و در همان ابتدا چهار میلیارد تومان به آب و فاضلاب روستایی تزریق کرد.

 

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری نهبندان با بیان اینکه بنیاد برکت 10 میلیارد تومان به بخش راه و دو میلیارد تومان برای کتابخانه روستایی اعتبار تزریق کرد، یادآور شد: بنیاد برکت دو طرح سحاب و آسمان را برای توسعه شهرستان نهبندان در نظر گرفت.

 

صادقی ادامه داد: این بنیاد از سال 98 در طرح سحاب برای اشتغالزایی ورود کرد و تا سال گذشته 56 میلیارد تومان تسهیلات در قالب ردیف های مختلف صنایع دستی، دام، مشاغل خانگی پرداخت کرده است.

 

وی تصریح کرد: بنیاد برکت همچنین در قالب طرح آسمان 34 صندوق خرد در روستاهای نهبندان دایر کرد و در قالب 115 گروه توسعه ای محلی با سرمایه یک میلیارد و 128 میلیون تومان فعالیت کرد، که چهار صندوق خوب کار کردند و 50 میلیون تومان هم بنیاد برکت به عنوان تشویقی به حساب صندوق ها واریز کرد.

 

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری نهبندان افزود: این بنیاد ایستگاه قرنطینه دام در حیدرآباد را برای واردات و صادرات دام به نقاط مختلف استان و کشور در دستور کار دارد و جاده حیدرآباد به طول 11 کیلومتر با مشارکت بنیاد برکت آسفالت شد.

 

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات نهبندان، فروش دام زنده بدون ضابطه بود که با بیماری های مشترک بین انسان و دام مشکل آفرین می شد، عنوان کرد: میدان دام زنده شهرستان نهبندان با همکاری بنیاد برکت احداث شد و زیرساخت های آب منتقل شده و جاده آن هم 700 میلیون تومان اعتبار دارد که مناقصه آن برگزار و به زودی اجرا خواهد شد.

 

 

 

 

کد خبر 1164588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha