۵۳ پرونده قضایی برای موارد تخلف بهداشتی در بازدید های نظارتی دامپزشکی تشکیل شد

مدیرکل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان از انجام بیش از ۷ هزار و ۶۰۰ مورد بازدید نظارت بهداشتی دامپزشکی از مراکز تهیه، عرضه و نگهداری فرآورده های خام دامی در استان و با هدف حفظ و حراست از سلامت و امنیت غذایی در جامعه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، «دکتر مهدی حسینی» مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای طرح کنترل و تشدید نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان و همزمان با ایام تعطیلات نوروز دامپزشکی تعطیل نبوده است و همکاران و کارشناسان بهداشتی دامپزشکی به طور مستمر در قالب اکیپ های نظارتی و کشیک در حال خدمت رسانی بوده اند.

 

وی اظهار داشت: از ۱۴ اسفند ماه همزمان با آغاز طرح تشدید تا ۲۰ فروردین ماه حدود 7هزار و 600 مورد بازدید از مراکز تولید و عرضه فرآورده های خام دامی در سطح استان انجام شده است که طی این بازدید ها بیش از 400 مورد غیر بهداشتی و تخلف مشاهده شده است.

 

مدیرکل دامپزشکی استان ادامه داد: در بازدیدهای نظارتی صورت گرفته در مجموع از موارد تخلف بهداشتی رویت شده حدود 253 تن فرآورده خام دامی ناسالم و غیر بهدداشتی ضبط شده که از این مقدار نزدیک به 16 تن فرآورده خام دامی معدوم گردیده است و افراد متخلف به مراجع قضایی ارجاع داده شده که منجر به تشکیل 53 پرونده قضایی شده که مطابق قانون با افراد متخلف برخورد خواهد شد.

کد خبر 1164589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha