۷۵ درصد جمعیت روستایی خراسان شمالی از طرح هادی بهره مندند

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر ۷۵ درصد جمعیت روستایی استان از مزایای طرح هادی بهره مند شدند.

«علی اکبر صابری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: اجرای طرح هادی در استان از روستاهای بزرگ و پرجمعیت آغاز شده و بر این اساس، شمار زیادی از اهالی روستاها از مزایای آن بهره مند شدند.

 

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی، نگهداری طرح هادی روستایی را از دغدغه های مهم در اجرای این پروژه ها عنوان کرد و افزود: طرح هادی با هزینه بسیار اجرا و در اختیار مردم و دهیاران قرار می گیرد اما در برخی از روستاها به خوبی از طرح ها نگهداری نمی شود و همین امر در کاهش عمر پروژه های اجرا شده، تاثیرگذار است.

 

وی با تاکید بر اینکه دهیاری و شورای روستاها باید نسبت به نگهداری این پروژه ها کوشا باشند، افزود: دهیاران باید مراقبت لازم را داشته باشند تا حفاری انجام شده توسط دستگاه های خدمات رسان، بدون ترمیم مناسب رها نشود چراکه عدم مرمت حفاری ها سبب آسیب در طرح هادی می شود.

 

صابری گفت: آیین‌نامه حفاری دستگاه های خدمات رسان همچون شهرها، به روستاها هم تعمیم یافته و ابلاغ شده، از این رو برای اجرای حفاری ها، کمیسیون حفاری باید تشکیل شود و هزینه های مربوط به مرمت آسفالت از دستگاه دریافت شود و مرمت بلافاصله انجام شود.

 

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی افزود: این بنیاد اعتباری برای نگهداری طرح هادی ندارد و در این زمینه دهیاری ها باید حساسیت لازم را داشته باشند.

 

 

 

کد خبر 1164718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha