از اطعام ۱۰ هزار نفری در مهمانی مادر تا گره‌هایی که با حمایت حضرت خدیجه(س) باز می‌شود

کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری(س) به مناسبت دهم ماه مبارک رمضان، طرح‌های «مهمانی مادر» با محور اطعام در سفره‌هایی به وسعت شهر و «حمایت مادر» به منظور کمک به دارندگان دام خُرد در مناطق محروم را اجرا می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری «حضرت خدیجه کبری(س)» هر سال در ایام وفات حضرت خدیجه(س) برنامه های متنوعی را تدارک می بیند تا در پرتوی آنها گامی برای گرامیداشت یاد و خدمات ام‌المومنین، حضرت خدیجه کبری(س) در راه اسلام، برداشته شود.

 

بنابر این گزارش، امسال طرح «مهمانی مادر» با محور اطعام روزه‌داران را همزمان با شب دهم ماه مبارک رمضان، و شب وفات حضرت خدیجه(س) اجرا می کند.

 

مسئله اطعام، طرحی جاافتاده در جامعه ما است و معمولا مساجد و هیئت ها و حتی گروه ها و خانواده ها نسبت به آن اهتمام دارند اما تلاش کانون فرهنگی هنری «حضرت خدیجه کبری(س)» بر آن است که در طرح «مهمانی مادر» این طرح را از قالب یک مسجد  و هیئت خارج کند و همه خادم حضرت خدیجه(س) شوند و سفره اطعام ایشان به وسعت همه کوچه های شهر پهن شود.

 

شیوه اجرای این طرح بدین ترتیب است که مواد اولیه برای طبخ غذای عزای حضرت خدیجه(س) در اختیار هیئت ها و گروه های مذهبی و حتی اهالی محلات قرار داده شده و آنها نیز می توانند به قدر وسع به آن بیفزایند، و غذای تبرکی طبخ و توزیع شود.

 

در این طرح بیش از 10 هزار پرس غذا در سطح سه شهرستان طبخ می شود. از ویژگی های این طرح آن است که همه اعضای خانواده در طبخ غذا ویزه عزای حضرت خدیجه(س) همکاری می کنند و همه می توانند به قدر وسع سفره دار این اطعام باشند.

 

طرح دیگری که به مناسبت ایام وفات حضرت خدیجه(س) اجرا می شود، «حمایت مادر» نام دارد که از ایام وفات ام المومنین خدیجه کبری(س) آغاز شده و در سال 1401 ادامه می یابد.

 

در این طرح دام به بهترین قیمت از خانواده های محروم در جنوب خوزستان، جنوب کرمان و تایباد خریداری و همانجا ذبح و بین اهالی محروم همان مناطق توزیع شد. در خرید دام کسانی که تعداد دامشان محدود است نمی توانند دام را به قیمت خوب بفروشند، از طرفی این کار برایشان هزینه های جانبی مثل حمل و نقل هم دارد لذا در طرح حمایت مادر، به نام حضرت خدیجه(س) از دارندگان دام خُرد حمایت می شود.

 

گفتنی است، در نخستین مرحله اجرای طرح سه میلیارد ریال (جدا از قربانی های ماهانه ای که کانون دارد) انجام شد و عواید ناشی از آن در اموری همچون تهیه جهیزیه، درمان و هزاران مشکل دیگر محرومان هزینه شده است.

 

کد خبر 1164832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha