آمیختن عطر قرآن با رمضان بهاری/ خوش الحان‌ترین نغمه‌ها در شهر نیلوفر و ابریشم طنین انداز شد

طنین نوای دلنواز قرآن در گوشه گوشه مسجد جعفری صومعه‌سرا در ماه ضیافت الهی رنگ و بویی دیگر به خود گرفته و مشتاقان به این نوا، هر روز در مراسم جزءخوانی قرآن شرکت می‌کنند.

خبرگزاری شبستان_صومعه‌سرا، مائده فلاحتکارضیابری: صوت قرآن‌کریم از زیباترین و خوش‌الحان ‌ترین نغمه‌هایی است که به ناخودآگاه روح و جان انسان را نوازش می‌دهد، آیات وحیانی قرآن‌کریم آرامش روان را به ارمغان می‌آورد و موجب اطمینان قلوب می‌شود.


در ماه مبارک رمضان که ماه نزول قرآن است، بسیار به تلاوت قرآن، اندیشه و تفکر در آن سفارش شده و ثواب قرائت یک آیه از قرآن‌کریم در بیان بزرگان دین، اهل‌بیت(ع) و معصومان پاداش یک ختم قرآن را داردهر ساله با فرارسیدن ماه مبارک رمضان مساجد صومعه‌سرا پذیرای مردم روزه دار است و مردم طبق عادت همه ساله‌شان از کودکان گرفته تا پیر و جوان و زن و مرد هر روز برای تلاوت یک جزء از قرآن کریم در این مصلی حضور می‌یابند.


رمضان امسال عطر حضورش با بوی خوش گل‌های بهاری قرین شده و فضای معنوی مسجد جعفری در ماه ضیافت الهی نورانی‌تر از همیشه است و حضور پر شور مردم یک جلوه زیبایی را به نمایش گذاشته استاین محفل نورانی هر روز بعد از نماز ظهر برگزار می‌شود و هرکسی از جای جای شهر در هر شغل و رده‌ای باشد می‌تواند در این مراسم شرکت کند، محفلی که در آن می‌توان یکپارچگی مثال زدنی را دید که مایه وحدت، همدلی و هم‌زبانی بیش از پیش مردم در این ماه مبارک است.

 

 

* انسان‌ها باید از فرصت ماه مبارک رمضان برای تقرب به خداوند استفاده کنند

حجت‌الاسلام«محمدمهدی راشدی‌نوری» در این راستا اظهار کرد: به مناسبت ماه مبارک رمضان هر روزه نماز جماعت، سخنرانی، تفسیر قرآن، بیان احکام و جزءخوانی قرآن کریم در مسجد جعفری برگزار می‌شود.

 

امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه ماه مبارک رمضان، فرصت مناسبی برای خودسازی و بهره‌مندی بیشتر از معارف دینی و کسب معنویت است افزود: انسان‌ها باید از فرصت ماه مبارک رمضان برای تقرب به خداوند متعال استفاده کنند.

 

وی گفت: مساجد مکانی مقدس است که برای قرآن بنا شده بنابراین ما باید با اجرای برنامه‌های مختلف در مساجد در توسعه امور قرآنی پیشگام باشیم.

 

حجت‌الاسلام راشدی‌نوری با بیان اینکه خاطرنشان کرد: در رمضان، ماه انس با قرآن، باید ویژگی همدم بودن با قرآن را در خود ایجاد کنیم و رابطه تنگاتنگ و جدی با آن داشته باشیم؛ زیرا قرآن، کتاب کامل انسان سازی است، به گونه ای که همه برنامه ها و رموز تکامل را دربردارد.

 

 

* توسعه و ترویج فرهنگ انسان‌ساز قرآن کریم از مهم‌ترین حرکت‌های فرهنگی است

یکی از نمازگزاران مسجد جعفری با بیان اینکه ماه رمضان بهترین فرصت برای تزکیه نفس و قرب الهی است اظهار کرد: باید با بهره‌گیری از برکات این ماه الهی و تجهیز خود به فضایل اخلاقی بیش از گذشته از برکات قرآن در زندگی خود بهره بگیریم.

 

وی افزود: باید از این فرصت در ماه مبارک رمضان برای ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه نهایت استفاده را ببریم زیرا ‌بدون شک توسعه و ترویج فرهنگ انسان‌ساز قرآن کریم از مهم‌ترین حرکت‌های فرهنگی است که تمام جامعه را در برابر آفات ناشی از تهاجم فرهنگی دشمن مصون می‌دارد.

 

این نمازگزار با بیان اینکه قرآن کلام خدا، مسجد خانه خدا و هر دو نور خدا هستند گفت: دوستدار قرآن، دوستدار مسجد است و دوستدار مسجد، دوستدار قرآن؛ بین قرآن و مسجد پیوندی عظیم و مستحکم وجود دارد و این گفتار نشانه اهمیت تلاوت قرآن در مساجد دارد.

 

گفتنی است؛ طنین نوای قرآن هر روز از گلدسته‌های‌ مسجد جعفری صومعه‌سرا به گوش می‌رسد، کوچه‌ها و خیابان‌ها رنگ و بوی قرآنی به خود گرفته است و در این مراسم، روزانه یک جزء از قرآن توسط قاریان ممتاز شهرستانی و استانی تلاوت می‌‌شود.

 

کد خبر 1164848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha