از توزیع ۴۰ هزار بسته گوشت در ماه رمضان تا انتظار ۵۰۰ مادر برای تولد فرزند غدیری خود

کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه(س) در طرح‌های تهیه و توزیع گوشت قربانی و فرزندان غدیر توانسته اتفاقات مبارکی را در کشور رقم بزند؛ تولد ۲۳۵ نوزاد و انتظار ۵۰۰ مادر برای تولد فرزند غدیری خود ازجمله دستاوردهای این کانون است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری «حضرت خدیجه کبری(س)» از ماه رجب سال 98 همزمان با آغاز دوران سخت کرونا که مشکلات اقتصادی بسیاری را هم به همراه داشت، به منظور رونق سفره محرومان و برای کاهش آلام اقتصادی کرونا اقدام به قربانی کردن گوسفند و توزیع بسته های گوشت حاصل از آن میان نیازمندان و محرومان در سطح کشور کرده است.

 

طرحی که دو سالگی را پشت سر گذاشت و سومین بهار را تجربه می کند؛ از این رو، به مناسبت فرا رسیدن سالروز وفات حضرت خدیجه کبری(س) مروری داریم بر اقدامات مومنانه این کانون در موضوع توزیع گشوت قربانی در ماه های رجب، شعبان و رمضان.

 

روند ارسال گوشت های قربانی در ماه های رجب، شعبان و رمضان

 

 

 

 

بنابر این گزارش، کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری(س) با همکاری خیران برنامه تلویزیونی «سمت خدا» و دیگر خیران در ماه رجب حدود 24 هزار بسته گوشت یک و نیم کیلیویی را به 19 استان کشور ارسال کرده است.

 

بنابر این گزارش، در ماه شعبان و دلیل گسترده شدن کار به مناسبت اعیاد شعبانیه و سالروز ولادت امام زمان(عج) حجم کار گسترده تر شد و حدود 40 هزار بسته یک و نیم کیلویی گوشت به 27 استان کشور ارسال شد.

 

علاوه بر این، در ماه مبارک رمضان که در آن به سر می بریم، حدود 25 هزار بسته گوشت به 20 استان کشور ارسال می شود.

 

این گزارش می افزاید: در مقایسه با شروع کار در اسفند سال 98، و در پی جلب اعتماد خیران و همراه شدن آنها میزان قربانی ها و توزیع گوشت ها، رشدی در حدود 500 برابری داشته و تقریباً هر سال میزان مشارکت ها و قربانی ها دوبرابر شده است.

 

استفاده از ظرفیت عظیم بچه های مسجد در روند توزیع

 

 

 

 

از وجوه امتیاز فعالیت فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری(س) در زمینه توزیع گوشت قربانی استفاده از ظرفیت عظیم کانون های مساجد و شبکه عظیم بچه های مسجد است با همراهی کانون های فرهنگی هنری در هر استان 1200 کیلو گوشت توزیع می شود، البته این میزان در استان های بزرگ دوبرابر است.

 

نحوه دریافت گوشت قربانی

نحوه توزیع گوشت ها نیز بدین ترتیب است که افراد عزتمند نام خود همراه با کد ملی را در سامانه کانون و موسسه فرهنگی هنری «حضرت خدیجه کبری(س)» ثبت می کنند، تا تحت حمایت قرار بگیرند.

خیران برای اهدای هدایا و صدقات خود جهت مشارکت در انجام قربانی ماه مبارک رمضان می توانند از طریق واریز به شماره کارت: ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۴۴۴۸۶، یا شماره گیری کد دستوری: ستاره ۶۶۵۵ ستاره ۱۰ مربع (بدون سقف واریز) و کد دستوری ستاره ۷۸۰ ستاره ۳۱۳۱ مربع (بدون نیاز به اینترنت) به نام کانون فرهنگی ام المؤمنین حضرت خدیجه کبری علیهاالسلام اقدام کنند. بعد از واریز به شماره ۰۹۱۰۱۵۷۱۷۱۱ پیامک داده و بنویسند مربوط به قربانی ماه مبارک رمضان (نیازی به تماس تلفنی نیست)

 

تولد 235 فرزند غدیر

از دیگر فعالیت های ان کانون فرهنگی هنری، اجرای طرح «فرزند غدیر» به منظور کمک مالی به رفع مشکل ناباروری زوج های کم بضاعت است؛ این طرح که از عید غدیر سال 99 کلید خورده برکات بسیاری به همراه داشته است، چنان که تا کنون و طی درمان هایی که با کمک خیران سمت خدا و خیران مرتبط با کانون حضرت خدیجه کبری(س) صورت گرفته، 235 فرزند غدیری به دنیا آمده اند.

 

500 فرزند غدیری در انتظار تولد

 

قرار ماهانه سمت خدایی ها جهت مشارکت در طرح فرزندان غدیر

 

 

23 فرزند غدیر تنها در 22 روز نخستین سال 1401 متولد شده اند و 500 مادر دیگر هم منتظر تولد فرزندان غدیری خود هستند.

 

در مرحله نخست اجرای این طرح، شرط ثبت نام و قرعه کشی وجود داشت اما اکنون شرایط ثبت نام ماهانه در طرح ایجاد و شرط قرعه کشی حدف شده است و زوج های نابارور و دارای مشکل می توانند 18هجدهم هر ماه به سایت کانون حضرت خدیجه کبری(س) برای ثبت نام مراجعه کنند.

نقطه عطف در این طرح آن است که شرایط دریافت تسهیلات، واقعا تسهیل شده است و این کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه(س) و خیران همراهش هستند که با شرایط بیمار راه می آیند؛ مهم آنکه کمک ها فقط به باروری ختم نمی شود بلکه در دوران بارداری نیز به طرق مختلف این کانون همراه زوج ها است و پس از تولد هم تربت و لباس تبرکی حضرت علی اصغر(ع) و ... به آنها اهدا می شود.

علاقمندان به مشارکت در طرح فرزند غدیر می توانند از طرق زیر اقدام کنند:

شماره کارت: ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۰۰۶۴۰۱۰ به نام کانون فرهنگی حضرت خدیجه علیهاالسلام

کد دستوری: ستاره ۶۶۵۵ ستاره ۱۰ مربع (بدون سقف واریز)

کد دستوری: ستاره ۷۸۰ ستاره ۳۱۳۱ مربع (بدون نیاز به اینترنت)

لطفا پس از واریز به شماره 09101571711 پیامک ارسال نمائید و بنویسید مربوط به فرزندان غدیر.

 

اجرای طرح مهمانی مادر

 

سالروز رحلت بزرگ بانوی اسلام ام المومنین حضرت خدیجه سلام الله علیها

 

 

کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری(س) هر سال به مناسبت سالروز وفات ام المومنین، حضرت خدیجه(س) برنامه های متنوعی را تدارک می بیند، امسال نیز با دو طرح «مهمانی مادر» و «حمایت مادر» این ایام را گرامی می دارد.

 

در طرح مهمانی مادر طرح اطعام 10 هزار نفری در سه شهرستان و به صورت کلان اجرا می شود و در طرح مهر مادر هم دارندگان دام در سطح محدود (چند راس) از طریق خرید با بهترین قیمت و قربانی و توزیع آنها بین محرومان در جنوب خوزستان، جنوب کرمان و تایباد مورد حمایت قرار گرفته اند.

 

وقتی به آنچه مرور شد، فعالیت هایی همچون اعزام زائراولی ها به قم، مشهد و کربلا، کمک یه سیل زدگان و زلزله زدگان به ویژه در زمینه طبخ و توزیع نان و غذا و ... را اضافه کنیم، درمی یابیم بچه های مسجد در سایه علاقه به حضرت خدیجه کبری(س) و به نام و یاد آن بانوی بزرگوار(س)، موفق به اقداماتی شده اند که شاید برای هر یک از آنها نیاز به دستگاهی عریض و طویل باشد.

کد خبر 1164926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha