معرفت نسبت به امام زمان(عج) در سایه تبعیت از سیره ائمه اطهار(ع) محقق می‌شود

حجت الاسلام صباغیان با بیان اینکه راه بقیت اللهی شدن براساس روایات تبعیت از ائمه اطهار(ع) است، گفت: معرفت به امام زمان(عج) وقتي حاصل مي شود که حقيقت امام در باطن و قلب انسان ظهور پيدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «سید ابراهیم صباغیان» عصر روز گذشته (۲۲فروردین) در ویژه برنامه ماه رمضان که به همت دفتر نماینده ولی فقیه در مازندران در ساری برگزار شد، با اشاره به موضوع ظهور بقیه الله الاعظم اظهار کرد: اگر کسی بخواهد ظهور مهدی (عج) را ببیند باید همین الان وارد عالم بقیه اللهی خودش شده باشد، آن چیزی که خدا در وجود همه شما قرار داده بهتر از همه چیز است اگر به خدا مومن باشید.

 

این وعظ برجسته افزود: باقی بودن به بقای الهی بهتر از فانی بودن در فنای دنیایی است، باخدا بودن و برای خدا کار کردن دیدن، شنیدن و حرف زدن موجب میشود بقیه الله در شما همین الان ظهور کند.

 

حجت الاسلام صباغیان تصریح کرد: اگر کسی بمیرد و معرفت نسبت به امامش داشته باشد و عارف نسبت به بقیه الله باشد تقدم یا تاخر این امر ظهوری که همه ما منتظر آن در عالم هستیم ضرری به او نمی‌زند، برای رسیدن به امام باید از حجاب های ظلمانی عبور کرد.

 

وی با اشاره به سخنی از عرفای بزرگ اهل تسنن، یادآور شد: وقتی ظهور واقعی عالم بقیت اللهی شکل گرفت از بند کفش امام اسرار توحید خارج می‌شود، ولی همین الان اگر بقیت اللهی شویم اخلاق و رفتارمان عوض می‌کند.

 

حجت الاسلام صباغیان با بیان اینکه راه بقیت اللهی شدن براساس روایات تبعیت از ائمه اطهار(ع) است، گفت: مطیع بودن از بقیه الله و تسلیم از ایشان موجب یافتن اینها می‌شود، تابع محض که باشیم از اوییم، افرادی همچون شهید سلیمانی بدون چون و چرا از ولی جامعه تابعیت می‌کرد،  با ادای احترام به مقام معظم رهبری خود را فدایی اعلام کرد.

 

وی با اشاره به تبعیت حضرت فاطمه (س) از حضرت علی (ع)، خاطرنشان کرد: ذرات وجودی این بانوی بزرگ اسلام  برای علی (ع) داده شد که این تبعیت محض است، باید درس بگیریم در تاریخ اسلام تبعیت به معنای واقعی به تصویر کشیده شد.

کد خبر 1165013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha