پایگاه «خانه احسان» در ۵ محله آسیب‌پذیر گلستان تشکیل می‌شود

سلمان زاده از تشکیل «خانه احسان» در ۵ محله حاشیه نشین گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «مهدی سلمان زاده» امروز (سه شنبه 23 فروردین) در جمع خبرنگاران گفت: در راستای تبدیل محلات کم‌برخوردار به محلات توانمند و کارآمد، طرح «توسعه و تحول اجتماع محور محلات کم‌برخوردار» در ۵ منطقه حاشیه شهر استان گلستان با عنوان عنوان «قرارگاه ۱۱۰ محله» اجرا می‌شود.

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گلستان افزود: این طرح در همه استان ها اجرا می شود که در این راستا ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ۱۱۰ محله آسیب‌پذیر در کشور را به عنوان پایلوت انتخاب کرده است.

 

وی، سهم استان گلستان در این طرح را ۵ محله حاشیه شهر اعلام کرد و ادامه داد: در این طرح اقداماتی در راستای تبدیل محلات کم‌برخوردار به محلات با کودکان و نوجوانان و جوانان توانمند و کارآمد در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در چشم‌انداز و افق ۱۴۰۴ عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

 

سلمان زاده اظهارداشت: در مرحله اول در این طرح منطقه پهنه‌بندی شده و برای هر کدام مسئولانی از نیروهای مردمی که اشراف و اطلاعات کاملی نسبت به محله خود دارند، انتخاب می شود.

 

وی گفت: در این طرح، خانه به خانه و پلاک به پلاک؛ مشکلات و معضلات منطقه احصا و اطلاعات و داده‌های لازم کسب می شود تا تا متناسب با آن افراد نیازمند برای ارائه خدمات شناسایی شوند.

 

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گلستان، فعالیت در بخش های اشتغال‌زایی، فرهنگی و ورزشی را از دیگر برنامه های این طرح برشمرد و افزود: سعی می شود تا با استفاده از گروه‌های مردمی این مناطق توانمند شوند.

 

وی از دستگاه‌های متولی خواست تا در اجرای این طرح ستاد اجرایی فرمان امام را یاری کنند تا بتوانند قدمی بهتر در راستای توانمندسازی محلات کم‌برخوردار بردارند.

 

سلمان زاده از تشکیل قرارگاهی با عنوان «خانه احسان» در این محلات خبر داد و گفت: تشکیل این قرارگاه، بستر مناسبی برای انجام برنامه‌ریزی‌ها و اجرای برنامه‌ها  و مکانی برای مراجعات مردم خواهد بود.

 

وی، رسیدگی به سلامت مردم این مناطق در قالب غربالگری و پزشک خانواده با همکاری هلال‌احمر، شناسایی کودکان بیمار زیر 12 سال و تامین نیازهای پزشکی و اقلامی دارویی آنها با همکاری بنیاد ۱۵خرداد را از برنامه های دیگر ستاد اجرایی فرمان امام استان اعلام کرد.

 

 

 

کد خبر 1165096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha