جهاد اقتصادی حضرت خدیجه (س) باید در جامعه اسلامی الگو باشد

حجت الاسلام رمضانی گفت: حضرت خدیجه (س) با وجود اینکه زنی بسیار ثروتمند بود اما همه این اموال را در راه اسلام به پیلامبر اکرم (ص) بخشید و با دارایی خود اسلام را یاری کرد و جهاد اقتصادی حضرت خدیجه (س) باید در جامعه اسلامی الگو باشد.

حجت الاسلام «علی رمضانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: دهم ماه مبارک رمضان مصادف با سالروز رحلت حضرت خدیجه (س) یکی از چهار زن برتر عالم بشریت است که همسری باوفا و یار و حامی پیامبر گرامی اسلام بودند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: حضرت خدیجه (س) در دوران جاهلیت بانویی منحصربه فرد بود به طوری که ایشان از ویژگی هایی نظیر عفت و پاکدامنی، درستکاری، امانت داری، همسر داری، تربیت فرزند، انفاق و ایثارگری برخوردار بودند  و این بانوی بزرگ اسلامی الگویی برای تمام زنان و مردان هستند.

 

وی عنوان کرد: حضرت خدیجه (س) با وجود اینکه زنی بسیار ثروتمند بود اما همه این اموال را در راه اسلام به پیلامبر اکرم (ص) بخشید و با دارایی خود اسلام را یاری کرد و ایشان الگوی جهادی اقتصادی بودند و این مهم باید در جامعه اسلامی الگو باشد.

 

حجت الاسلام رمضانی در ادامه تصریح کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین در سالروز وفات این بانونی بزرگ اسلام مراسم ها و برنامه های مختلفی دارند که برگزار ی مراسم سوگواری وفات حضرت خدیجه، توزیع بسته های معیشتی و کمک به خانواده های نیازمند و افطاری ساده از جمله این برنامه ها است.

 

وی خاطر نشان کرد: این مناسبت فرصتی است تا بیش از پیش با شخصیت حضرت خدیجه (س) آشنا شویم و با الگوگیری از ایشان در مسیر سعادت دنیوی و اخروی قدم برداریم.

کد خبر 1165102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha