مراکز دانش بنیان‌ می توانند شاه کلید مهمی در تولید و کارآفرینی باشند

پرندین،گفت: مراکز دانش بنیان‌ می توانند شاه کلید مهمی در تولید و کارآفرینی باشند و انتخاب این شعار در سال ۱۴۰۱ به عنوان سال شروع قرن جدید توسط مقام معظم رهبری بسیار دقیق، هوشمندانه و آینده نگر است.

رحمت پرندین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: امسالمقام معظم رهبری با آینده نگری حکیمانه و در چارجوب گام دوم انقلاب و در جهت آینده روشن و مقتدر ایران اسلامی سال ۱۴۰۱ را که آغاز قرن جدید است به عنوان سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری کردند. 

 

رئیس دانشگاه پیام نور اسلام آبادغرب افزود: این شعار بار مسئولیت دانشگاه ها و مراکز علمی و دانش بنیان را بیشتر کرده و با حمایت رهبری امید است که در آینده نزدیک در حوزه تولید دانش بنیان و اقتصاد با توجه به ظرفیت های جدید رشد بسیار زیادی در عرصه فناوری‌های نوین در کشور شاهد باشیم.

 

 

وی خاطرنشان کرد: در این عرصه لازم است دولت و مراکز دانشگاهی با ترسیم نقشه راه و راه‌اندازی قطب های نوآوری  و مراکز دانش بنیان، پرورش و هدایت و پشتیبانی از جوانان نخبه و فارغ التحصیلان و دانشجویان و اساتید دانشگاه ها که تمایل به انجام کار دانش بنیان دارند را فراهم کنند تا در آینده نزدیک شاهد به ثمر رسیدن میوه تولید و اشتغال برای کشور باشیم.

 

 

پرندین اظهار کرد: تولیدملی در واقع راه اصلی عبور از سختی ها و دشواری های اقتصادی برای کشور است. یعنی مهم ترین مسائل اقتصادی کشور را، مسئله ( تولید )، رواج تولیدملی و رونق تولیدملی حل می کند. طبیعت تولید این است.

 

 

رئیس دانشگاه پیام نور اسلام آبادغرب تصریح کرد:یکی از الزامات تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین، استفاده از توانمندی بخش مردمی تعاون است و شرکتهای تعاونی دانش بنیان، توسعه اقتصادی بر پایه دانش و تحقق اهداف علمی و اقتصادی در راستای گسترش اختراع و نوآوری را دنبال می کنند.

 

 

 

کد خبر 1165138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha