«پارک آموزش ترافیک» پس از دو سال تعطیلی فعالیت خود را از سرگرفت

مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد گفت: مجموعه پارک آموزش ترافیک شهرداری یزد پس از تعطیلی دو ساله به دلیل شیوع ویروس کرونا، همزمان با بازگشایی مدارس و پایان تعطیلات نوروزی ۱۴۰۱ ویژه رده سنی نونهالان و کودکان و بزرگسالان فعالیت خود را از سرگرفت.

محمد مرزبان مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، گفت:‌ مجموعه پارک آموزش ترافیک شهرداری یزد پس از تعطیلی دو ساله به دلیل شیوع ویروس کرونا، همزمان با بازگشایی مدارس و پایان تعطیلات نوروزی ۱۴۰۱ ویژه رده سنی نونهالان و کودکان و بزرگسالان فعالیت خود را از سرگرفت.  

وی گفت: این پارک به منظور فرهنگ سازی و آموزش ترافیک به نونهالان و کودکان احداث شده است و آموزش های تئوری و تصویری مبانی ترافیک با پخش انیمیشن های ترافیکی، شناسایی مسیر های حرکت در خیابان، مسیر پیاده، مسیر دوچرخه، میدان، زیرگذر، تقاطع و پل عابر، شناسایی علائم راهنمایی و رانندگی و آموزش عملی با استفاده از دوچرخه از فعالیت های صورت گرفته در پارک آموزش ترافیک با همکاری پلیس راهور استان می باشد.

مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد با بیان اینکه آموزش کودکان در هر زمينه ای که باشد اثرگذاری بسيار بيشتری نسبت به آموزش بزرگسالان دارد، اظهار داشت: کودکان در رده سنی قرار دارند که به راحتی آموزش های مختلف را فراگرفته و به خوبی رعايت می کنند و ارائه آموزش قوانين ترافيکی به کودکان موجب مي شود در آينده شهروندان قانونمندتری داشته و به تبع آن با مشکلات ترافيکی کمتری روبرو باشيم.

مرزبان در ادامه اظهار داشت: این پارک در سال ۱۳۸۹ واقع در میدان شهید سلطان پناه بخش انتهای پارک شهدا به مساحت ۴ هکتار با هزینه ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال با ظرفیت آموزش سالانه ۲۵۰۰۰ نفر از نونهالان و کودکان مقطع تحصیلی پیش دبستانی و ابتدایی احداث شده است.

شایان ذکر است در تابستان که فصل تعطیلی مدارس می باشد، فعالیت های پارک ترافیک به آموزش کارکنان دولت در زمینه بازآموزی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و رانندگی تدافعی اختصاص خواهد یافت.

کد خبر 1165360

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha