وجود ضعف تبلیغاتی در ارائه خدمات نظام/باید جلوی روایت گری و ذهنیت سازی دشمن را بگیریم

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان گفت: گاهی یک حرکت کوچک در فضای مجازی همه فضا را پُر می کند اما خدمات بسیار گرانسگ و گران بها اصلاً به چشم نمی آید و متأسفانه منشأ فضای مجازی ما دست دشمن است و او برای ما تصمیم می گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ آیت الله احمد شیخ بهایی در سلسله مباحث جهاد تبیین که در دهه دوم ماه مبارک رمضان از سیمای مرکز استان در حال پخش است؛ گفت: خدمات نهادهای مختلف نظام جمهوری اسلامی را باید به مردم معرفی و بیان کنیم.

 

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان افزود: گاهی یک حرکت کوچک در فضای مجازی همه فضا را پُر می کند اما خدمات بسیار گرانسگ و گران بها اصلاً به چشم نمی آید و متأسفانه منشأ فضای مجازی ما دست دشمن است و او برای ما تصمیم می گیرد چه چیزهایی پخش شود یا نشود لذا اخبار راست و دروغ را با هم مخلوط و به خورد جامعه می دهند و ناخواسته برای ما ذهنیت ایجاد می کند.

 

 

وی اظهار کرد: کاری که در رابطه با نظام جمهوری اسلامی باید کرد این است مسئولین تلاش کنند خدماتی که انجام می دهند را به سمع و نظر مردم برسانند و اینجا جایی نیست که بگوید ریا می شود بلکه برای خدا تبلیغات کند و برای خدا خدمات را نشان دهند و آن را مکرر تکرار کنند.

 

 

آیت الله شیخ بهایی بیان خدمات نظام را باعث دلگرمی مردم دانست و افزود: مردم چقدر نگاه شان به این باشد که کجا چه خرابی و فسادی پیش آمده است؟ رسانه و فضای مجازی و فضای عمومی ما فقط دنبال این نباشد کجا فسادی اتفاق افتاد که آن را بزرگ و همه توجهات را به آن جلب کنند در حالیکه خدمات فراوان و پی در پی که انجام می شود تبلیغی روی آن نمی شود و این ضعف تبلیغاتی ما است.

 

 

وی با بیان اینکه اخلاص همیشه به این نیست کار را از دیگران مخفی کنیم گاهی اخلاص به این است که کار را به همه نشان بدهیم؛ به طور مثال نماز جماعت، حضور در جمع است اما آیا می شود آن را مخفیانه انجام داد؟ یا حج که عبادتی است خالص و باید برای خدا باشد اما جلوی میلیون ها نفر انجام می شود.

 

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه کرمان تصریح کرد: خدماتی که مردم و نهادها انجام داده و می دهند را خالصانه برای مردم تبیین و تشریح کنند تا مردم بدانند و دلگرم شوند و وقتی مردم خبر داشته باشند، {از نظام} پشتیبانی می کنند اما اگر سکوت کنیم و خدمات را به عنوان اینکه ریا می شود بیان نکنیم نتیجه آن این است که دشمن {هر گونه خواست} می گوید؛ همانگونه که امامین انقلاب فرمودند که اگر شما روایت نکیند دشمن روایت خواهد کرد.

 

 

وی ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی خیلی کار شده اما تبلیغات ما به اندازه کارهایی که شده نیست و در حالیکه نسبت موارد فساد و تخلف به موارد خدمات صادقانه بسیار اندک است اما دشمن آن را{تخلفات و فساد} را بزرگ می کند و عین مگس عمل می کند که فقط روی کثیفی می نشیند لذا رهبری فرمودند برای اینکه ذهنیت جامعه محفوظ بماند و دچار آسیب نشود همه موظف به این هستند روشنگری را انجام بدهند.

 

 

آیت الله شیخ بهایی در پایان متذکر شد: همانگونه که در مسائل اعتقادی نیازمند تبیین هستیم چون شبهه های متعددی پخش می شود؛ در خصوص خدمات نظام نیز باید روشنگری کنیم.

کد خبر 1165474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha