رژه ارتش در خراسان جنوبی به صورت خودرویی برگزار می‌شود

فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی گفت: رژه ۲۹ فروردین ماه در بیرجند از خیابان پاسدران به سمت بلوار پیامبر اعظم (ص) به صورت خودرویی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، امیر سرتیپ دوم ستاد «جلیل شاطری» امروز (۲۴ فروردین) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: رژه ۲۹ فروردین به دلیل شیوع کرونا با حضور تمام نیروهای مسلح مستقر در استان خراسان جنوبی به صورت خودرویی برگزار می‌شود.

 

فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه ۲۹ فروردین، یادآور فرمان تاریخی، مدبرانه و دوراندیشانه امام خمینی (ره) مبنی بر روز ارتش جمهوری اسلامی ایران است، افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران با رژه خود با دیگر ثابت خواهد کرد که در خدمت ولایت و رهبری و پشتیبان مردم بوده، هست و خواهد بود و در اوج قدرت و اقتدار قرار دارد.

 

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه معرفی ظرفیت‌ها و تجهیزات ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی‌های مسلح از 27 فروردین به مدت سه روز در محل مهمانسرای میلاد بیرجند ادامه داد: همچنین به مناسب روز ارتش، خدمات رایگان پزشکی در روستاهای محروم استان با استفاده از ظرفیت بیمارستان بوعلی ارتش ارائه خواهد شد.

 

امیر شاطری همچنین به خدمات رسانی ۵۰۰ میلیارد تومانی ارتش در ایام شیوع کرونا در حوزه‌های محرومیت زدایی و کمک‌های مومنانه در سطح کشور نیز اشاره کرد و گفت: امروز ارتش از یک  اقتداری برخوردار است که شکننده نیست و اجازه هیچ تعرضی به دشمنان در هیچ نقطه از کشور را نمی‌دهد.

 

وی همچنین به تامین تجهیزات ارتش از کلاه تا کفش توسط کشورهای بیگانه اشاره کرد و ادامه داد: امروز ارتش در ساخت به روزترین تجهیزات با ارتباط گیری با مراکز علمی، حرف نخست را در بین  ارتش‌های دنیا می‌زند و با بهره گیری از نخبگان ارتش و خارج از آن، در بومی سازی تجهیزات نظامی، گام‌های موثر و بزرگی برداشته است.

 

فرمانده ارشد نظامی ارتش در خراسان جنوبی به صدور فرمان امام خمینی (ره) در ۲۹ فروردین اشاره کرد که زمینه ساز انسجام و سازماندهی ارتش را توسط نیروهای انقلابی آن فراهم کرد و افزود: در دوران دفاع مقدس نیروهای ارتش در سه محور شمالی، میانی و جنوبی به مقابله با دشمن بعثی پرداختند و این نیروها به دشمن اجازه ندادند حتی یک متر از خاک ایران را اشغال کند.

 

امیر شاطری درخصوص مترددین مرزی غیرمجاز و عبور برخی از اتباع افغانستان به صورت غیرمجاز از مرزهای ایران گفت: در طول مرزی که در اختیار ارتش جمهوری اسلامی ایران در خراسان جنوبی است، هیچ نیروی پیاده و سواره‌ای به خاک جمهوری اسلامی وارد نخواهد شد.

 

وی تاکید کرد: برخی تصاویر و کلیپ‌ها در فضای مجازی کذب است و سامانه‌های پایش تصویری نقاط صفر مرزی را پایش می‌کند، البته مراجعه‌کننده به مرزها داریم که از ورود آنان جلوگیری می‌شود یا تحویل مقامات قضایی و به کشورشان بازگشت داده می‌شوند.

 

وی یادآور شد: به دلیل هوشیاری نیروهای نظامی و انتظامی مستقر در مرز این سیر جمعیت که در فضای مجازی منتشر می‌شود، کذب محض است.

کد خبر 1165476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha