جلوگیری از هدر رفت گاز از برنامه های مهم شرکت گاز است

گودرزی با اشاره به برنامه های شرکت گاز برای جلوگیری از هدر رفت گاز طبیعی در استان، افزود: در قالب این برنامه ها شاهد کاهش ۴.۳ درصدی حجم هدر رفت گاز طبیعی در استان لرستان هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، « کرم گودرزی»  امروز در جمعی از خبرنگاران اظهار داشت: حجم هدر رفت گاز طبیعی در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ماقبل ۴.۳ درصد معادل ۱۱۰ میلیون مترمکعب کاهش داشته است.

 

وی افزود: در تداوم برنامه و اقدامات مربوط به جلوگیری از هدر رفت گاز طبیعی در تاسیسات و تجهیزات گازرسانی، مبتنی بر اهداف مصوب سالانه و با توجه به اقدامات صورت گرفته است.

 

مدیر عامل شرکت گاز استان افزود: در سایه این اقدامات میزان گاز هدر رفت در سال ۱۴۰۰ به ۵۵ میلیون مترمکعب کاهش یافته که با توجه به میزان هدر رفت گاز در سال ۱۳۹۹ که حدود ۶.۳ درصد بود در سال ۱۴۰۰  با کاهش ۴.۳ درصدی به ۲ درصد رسیده است .

 

گودرزی افزود: جلوگیری از هدر رفت گاز به عنوان یک سرمایه ملی نقش مهمی در توسعه پایدار و حفظ محیط زیست دارد.

 

وی ادامه داد: در این راستا با برنامه ریزی دقیق، کالیبراسیون بموقع تجهیزات ، جمع آوری انشعابات غیر مجاز، رفع نشتی شبکه ، ایستگاهها و  تجهیزات اندازه گیری ، استفاده از کنتورهای آلتراسونیک به عنوان کنتورهای ثانویه  و کنتورهای دیافراگمی ارتقا یافته و پایش مستمر مصارف خانگی به این مهم دست یافتیم و تلاش در راستای به حداقل رساندن هدر رفت گاز و استمرار وضعیت موجود بطور جدی در دستور کار میباشد.

 

گودرزی اظهار کرد: همه ما وظیفه داریم که از این سرمایه ارزشمند ملی که میراث گذشتگان و سرمایه نسلهای آینده است ، با استفاده بهینه و بهره ور به نحو احسن محافظت نماییم .

کد خبر 1165490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha