فرصت معرفی بیشتر حضرت شاهچراغ (ع) در جشنواره کتابخوانی رضوی فارس

منوچهری گفت: گنجانده شدن موضوع حضرت شاهچراغ (ع) به یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی فارس، فرصت معرفی بیشتر حضرت احمد ابن موسی (ع) را فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «روح الله منوچهری»، امروز (چهارشنبه ۲۴ فروردین) در مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی فارس با بزرگداشت این آیین گفت: محدودیت های کرونا موجب محدود شدن شمار شرکت کنندگان به صورت حضوری شد اما جمع حاضر بار غنی فرهنگی استان و برگزیدگان این جشنواره هستند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس افزود:  مشارکت کتابداران فارس در این جشنواره برای ترویج سیره رضوی قابل تقدیر است.

وی تاکید کرد: این جشنواره فرصت آشنایی با معارف بزرگ در فرهنگ رضوی و آثار تولید شده در سطح کشور را فراهم کرده است.

منوچهری ادامه داد: امسال در یازدهمین جشنواره کتاب رضوی علاوه بر شیوه های قدیم برای شرکت در جشنواره، پویش میلاد امام زمان (عج) و دعوت هنرمندان به تولید آثار هنری، شرکت ناشران برای ارسال آثار جدید خود در زمینه معارف رضوی و ... لحاظ شد.

وی با تقدیر از مروجان فرهنگ رضوی گفت: برای کتابداران در تمام کتابخانه های استان در این جشنواره برگزیده داشته ایم و سازمان تبلیغات اسلامی فارس، فرمانداری ها، شوراهای اسلامی شهر، بسیج، هلال احمر و ... همکاری خوبی در برگزاری این دوره جشنواره داشته اند.

منوچهری اعلام کرد: اختتامیه ملی جشنواره رضوی با حضور مسئولان کشوری نیز در شیراز برگزار خواهد شد و 11 برگزیده از فارس داریم.

وی تصریح کرد:در زندان ها محدودیت دسترسی به منابع الکترونیک است که به صورت مکتوب فرصت شرکت  زندایان استان در این جشنواره فراهم شد و 6 هزار و 400 نفر از زندان های فارس شرکت کردند و بیشترین شمار شرکت کننده را در این خصوص در استان داشتیم که جوایزی به برگزیدگان این حوزه امروز اهدا می شود.

منوچهری گفت: موضوعات حضرت معصومه (س)، و حضرت شاهچراغ (ع) در این جشنواره گنجانده شد که به شناخت حضرت شاهچراغ (ع) کمک ویژه کرد.

 

کد خبر 1165543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha