۹۰ میلیارد ریال خدمات حوزه بهداشت و درمان به نیازمندان ایلامی ارائه شده است

طاهری با اشاره به خدمات متنوع بهداشتی و درمانی این نهاد به نیازمندان، گفت: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۹۰ میلیارد ریال صرف انجام خدمات درمانی و بهداشتی بیماران نیازمند استان در سرفصل های گوناگون شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام، در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: این میزان هزینه که توسط حوزه بهداشت و درمان کمیته امداد استان ایلام عمدتاً در مناطق محروم و حاشیه نشین درسال گذشته صورت گرفته در سرفصل های بیمه مکمل مددجویان، تهیه و تأمین تجهیزات مورد نیاز بیماران صعب العلاج،  توسعه بیمه اجتماعی مددجویان، ارتقاء شاخص های بهداشتی نیازمندان، کمک به رفع سوء تغذیه کودکان زیر 5 سال و تغذیه مادران باردار و شیرده انجام گرفته است.

 


«رضا طاهری» گفت: درخصوص بیمه اجتماعی مددجویان تحت حمایت در سال 1400 تعداد 1438 خانوار تحت حمایت از مزایای بیمه تأمین اجتماعی و تعداد 143 خانوار از مزایای مستمری بازنشستگی برخوردار و از گردونه حمایتی امداد خارج شدند که در این زمینه 36 میلیارد و 500 میلیون ریال صرف انجام این خدمت شده است.

 


مدیرکل کمیته امداد استان ایلام به انجام طرح غربالگری مددجویان درسال 1400 اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز بیش از 6 هزار مددجو در زمینه های بینایی سنجی، شنوایی سنجی و تجویز عینک مورد معاینه قرارگرفته و یک میلیارد و 850 میلیون ریال با مشارکت خیرین سلامت و از طریق مشارکت و هم افزایی منابع هزینه این طرح شده است.

 


طاهری در ادامه به برنامه سوء تغذیه کودکان زیر 5 سال و مادران باردار و شیرده که با همکاری مراکز بهداشتی و درمانی استان اجرا شده اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز تعداد 1208 نفر از این برنامه بهره مند شده و حدود 15 میلیارد ریال نیز صرف انجام این برنامه و  تهیه سبد غذایی برای این خانواده ها شده است.

 

 وی خاطرنشان کرد: در خصوص بیمه مکمل مددجویان و خرید تجهیزات بیماران خاص و صعب العلاج نیز به بیش از 12 هزار و 280 نفر خدمت ارائه شده و 32 میلیارد ریال نیز صرف انجام این خدمت شده است.

کد خبر 1165589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha