ایجاد فرصت صدور اسناد مالکیت برای موقوفات آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع)

زمانی گفت: بنیاد مسکن فارس برای صدور اسناد مالکیت موقوفات آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت آمادگی لازم را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عطا الله زمانی»، امروز (چهارشنبه 24 فروردین) در دیدار با تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) گفت: بنیاد مسکن فارس برای صدور اسناد مالکیت موقوفات آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) در مناطق روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت آمادگی لازم را دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس افزود: رفع محرومیت و توسعه از کارکردهای بنیاد مسکن است و بنیاد مسکن استان برای این اقدام با مشارکت و همراهی اوقاف و امور خیریه فارس و ثبت اسناد زمینه تثبیت مالکیت ها و قانونمند شدن معاملات را فراهم می کند.

وی اضافه کرد: ایجاد توسعه و رفع محرومیت از کارکردهای بنیاد مسکن است و این بنیاد افتخار خدمت گذاری به محروم ترین و شریف ترین اقشار جامعه را دارد و به دورافتاده ترین روستاهای استان خدمات می دهد.

زمانی تاکید کرد: بنیاد مسکن استان فارس سال گذشته با اعطای تسهیلات کم بهره و وام های بلاعوض، سه هزار و 500  واحد مسکونی برای نیازمندان و اقشار آسیب پذیر فراهم کرد.

وی ادامه داد: برای کمک به حادثه دیدگان سیل  سال گذشته در شهرستان‌ های لارستان و لامرد 518 واحد توسط بنیاد مسکن فارس آواربرداری شد و تاکنون 508 تن میلگرد برای این مناطق تامین شده است و 29 میلیارد تومان کمک بلاعوض به مردم سیل ‌زده جنوب نیز پرداخت کرده ایم.

مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس اعلام کرد: به مناسبت سالگرد دهه حساب 100 امام (ره) در 22 روستای فارس به بهسازی معابر با اعتبار 12 میلیارد و 400 میلیون تومانی اقدام خواهد شد 9 هزار و 800 واحد مسکونی روستایی در زمینه بهسازی روستایی به بهره ‌برداری می‌ رسد.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن فارس در 115 شهر فارس فعالیت ساخت مسکن محرومان و مهر را برعهده دارد و با راه اندازی سامانه «راهبر» ساخت و ساز روستایی در استان فارس، متقاضیان مسکن روستایی برای اخذ پروانه ساختمانی نیاز به مراجعه به مرکز شهرستان نخواهند داشت و پایلوت این سامانه اکنون جهرم است.

آیت الله «ابراهیم کلانتری» تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) نیز در این دیدار گفت: خدمات بنیاد مسکن فارس موجب توسعه روستاها و شهرهای استان شده و سند دار شدن موقوفات وابسته به آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) موجب رونق و رفع مشکلات مردم و تامین معیشت آنها خواهد شد.

کد خبر 1165597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha