تلاش سه جانبه برای محرومیت زدایی در شیراز

تفاهم ‌نامه سه جانبه با هدف محرومیت زدایی در شهر شیراز میان شورای اسلامی شهر، شهرداری شیراز و سپاه فجر فارس منعقد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آئین امضای تفاهم ‌نامه سه جانبه با هدف محرومیت زدایی امروز (چهارشنبه 24 فروردین) در شهر شیراز میان شورای اسلامی شهر، شهرداری شیراز و سپاه فجر فارس منعقد شد.

«مهدی طاهری»، در این آئین گفت: محرومیت ‌زدایی از اولویت های این دوره از شورای اسلامی شهر شیراز است زیرا معتقدیم که محرومیت زیبنده جمهوری اسلامی ایران نیست که این مهم همواره مورد توجه رهبران انقلاب نیز بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: برای محرومیت زدایی در شهر شیراز به اقدامات موثر و میدان داری و پای کار بودن نیاز داریم و با جلسات مستمر با همکاری شهرداری شیراز یک پلن قدرتمند تعریف شده تا با همراهی قرارگاه محرومیت زدایی شاهد تحقق این امر باشیم.

وی تاکید کرد: محرومیت یک موضوع فرابخشی است و دستگاه‌ های عمومی دولتی و کشوری و لشکری باید در رفع آن برنامه داشته باشند و تلاش کنند و انعقاد این تفاهم سه جانبه اقدام خوبی در این حوزه خواهد بود.

«سیده مریم حسینی»، نیز در این مراسم گفت: محرومیت فکری برخی از مدیران عرصه را به مردم تنگ کرده و شورای اسلامی ششم شهر شیراز برای مبارزه با محرومیت ها، عزم خود را جزم کرده است و تشکیل کمیسیون ساماندهی حاشیه‌ نشینی و رفع محرومیت نشان از این عزم است.

رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه‌ن شینی و رفع محرومیت شورای اسلامی شهر شیراز افزود: برای اختصاص بودجه و اولویت برنامه‌ های محلات هدف، محرومیت ‌زدایی یک کلید واژه مهم است و  قرارگاه محرومیت ‌زدایی و گروه‌های جهادی مخلص در تحقق محرومیت زدایی نقش مهمی دارد.

وی اضافه کرد: انعقاد این تفاهم نامه سه جانبه موجب توزیع عدالت اجتماعی خواهد شد و محرومیت ‌زدایی و برقراری عدالت از اهداف امامین انقلاب بوده و با تفکر جدید در مدیریت شهری در رفع محرومیت ها گام بر می داریم.

«آرش فرج‌ زاده»، نیز در این مراسم با اشاره به پش امدهای مطلوب متعاقب این تفاهم نامه بیان کرد: یک هزار و 800 هکتار‌بافت فرسوده در شهر شیراز وجود دارد که یک هزار هکتار از آن سکونتگاه‌ های غیررسمی، ۳۰۰ هکتار در بافت تاریخی و فرهنگی و ۵۰۰ هکتار در بافتی است که امکان صدور پروانه دارد.

قائم مقام شهردار شیراز افزود: ایجاد امنیت در این بافت ها به عنوان یک نیاز اصلی شهروندی مهم است و ضمن ایجاد امنیت در این مناطق باید شاهد ارائه خدمات شهری مطلوب نیز بود.

وی تصریح کرد: برای تحقق محرومیت زدایی در شهر شیراز نیاز داریم که حرکت ‌ها به صورت تجمعی باشد تا به یک مسیر و یک هدف برسیم و شهرداری شیراز برای محرومیت زدایی در مناطق مختلف شهر شیراز تا پایان سال به اهداف عمل خواهد کرد.

کد خبر 1165644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha