موکب داران بدون مجوز برای خروج کالا اقدام نکنند

یوسفی منش گفت: موکب داران قبل از اعزام محموله های غذایی،از قبیل برنج، مرغ، چای، قند، شکر و سایر کالاها به مرزها، مجوز ستاد اربعین و سازمان صمت استان را اخذ کنند، که در صورت عدم اخذ این مجوزها امکان خروج کالاهای آنها از مرزهای زمینی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری، «علی یوسفی منش» امروز (۲۴فروردین) در جلسه ستاد اربعین استان مازندران به فعالیت ۵گمرک در استان مازندران اشاره و اظهار کرد: شرق استان گمرک امیرآباد، مرکز استان گمرک ‌ساری، ‌فریدونکنار، آمل و در غرب استان گمرک نوشهر فعالیت می کند.

 

ناظرگمرکات مازندران با بیان اینکه آمادگی کامل در گمرکات استان برای همراهی با زائران اربعین وجود دارد، افزود: آخرین مرحله ورود و خروج کالا ها توسط گمرکات انجام می شود و در این بحث به دلیل عدم همراهی درست موکب داران  دچار چالش هستیم.

 

وی بابیان اینکه رعایت سقف سهمیه های موکب ها به درستی اجرایی نمی شود، گفت: در سال ۹۸ به دلیل اینکه به طور مثال سهمیه مرغ ۵تن بوده دو موکب این مقدار را حمل می کردند و سایر موکب ها برای خروج مرغ با چالش مواجه می شدند.

 

یوسفی منش به جاسازی کالاهایی که جزء لیست کالاهایی که اعلام شده از سوی عتبات و عالیات نبود در کامیون ها اشاره و بیان کرد: لیست موکب داران به گمرکات معرفی شود.

 

وی با بیان اینکه موکب ها باید یک نماینده به گمرکات معرفی کنند، گفت: دارو، کالا های اساسی برای خروج از کشور نیازمند مجوزهایی است که باید از سوی موکب ها دریافت شود تا در مرز با مشکل مواجه نشوند.

 

یوسفی منش خروج کالاهای مصرفی و کالاهای موقت نیازمند اخذ مجوز هستند، افزود: کالاهایی که بعد از پایان راهپیمایی اربعین باید به استان بازگردانده شوند در قالب کالای موقت باید اخذ مجوز داشته باشند که برای برگشت مشکل نداشته باشند.

 

وی تاکید کرد: موکب داران قبل از اعزام محموله های غذایی،از قبیل برنج، مرغ، چای، قند، شکر  و سایر کالاها به مرزها، مجوز ستاد اربعین و سازمان صمت استان را اخذ کنند، که در صورت عدم اخذ این مجوزها امکان خروج کالاهای آنها از مرزهای زمینی وجود ندارد.

 

 

کد خبر 1165664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha