شب شعر هنر انقلاب اسلامی در جیرفت برگزار شد

شامگاه امشب ۲۴ فروردین ماه شب شعر انقلاب اسلامی گرامیداشت شهید آوینی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و کانون بسیج هنرمندان در سالن شهید مداحی پور جیرفت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، شامگاه امشب ۲۴ فروردین ماه شب شعر انقلاب اسلامی گرامیداشت شهید آوینی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و کانون بسیج هنرمندان در سالن شهید مداحی پور جیرفت برگزار شد.


«بهرام مسلمی مهنی» در این مراسم، ضمن تشکر از کانون بسیج هنرمندان جیرفت در برگزاری شب شعر انقلاب اسلامی، گفت: هنر از ابتدای حیات انسان به هر میزان در کنارش بوده است و به هنر آرامش روح و جواهر سفید نیز می گویند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان خاطرنشان کرد: نگاه مکتب و بزگان اسلام به هنر، نگاهی ویژه می باشد خصوصا نگاه انقلاب اسلامی که هنرمندان بسیاری را در همه عرصه ها پرورش داده، ویژه است.
 
وی با اشاره به اهمیت هنر، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در خصوصا هنر می فرماید؛ تاثیرگذار ترین ابزار، هنر است.
 
مسلمی مهنی تاکید کرد: امروز دشمن با تمام توان در تلاش است تا ابزار و جریان هنر را به تصرف خود در آورد و متاسفانه تا حدودی در این زمینه موفق بوده است.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ابراز کرد: اگر امروز تهاجمات و استحاله فرهنگی در گوشه و کنار این مملکت به نوعی مشاهده می شود به دلیل تکنولوژی برتر دشمن است زیرا تاکنون در این زمینه برنامه داشته است.
 
وی اظهار کرد: ما باید هنر اسلامی که با داشته ها، فرهنگ، تمدن، ارزش ها، باورها، اعتقادات ما عجین است را حفظ کنیم.
 
مسلمی مهنی ادامه داد: هیچ ایرانی نمی تواند فرهنگی را بپذیرد که بیش از ۲۰۰ سال قدمت ندارد چرا که قدمت فرهنگ ایرانی و اسلامی هزاران سال بیشتر از فرهنگی است که امروز به عنوان فرهنگ مهاجم تلقی می شود. 
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان بیان کرد:  ما باید برای مقابله با تهاجم فرهنگی به فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی خودمان تکیه کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: الحمدالله انقلاب اسلامی هنرمندان بسیار ارزشمندی همچون شهید آوینی ها تربیت کرده، هنرمندانی در همه حوزه های مختلف هنر حرف برای گفتن دارند.
 
مسلمی مهنی عنوان کرد: امشب گرد هم آمده ایم تا یاد و خاطره آوینی شهید هنر اسلامی، را گرامی بداریم و عهد ببندیم که ما همراه و همقدم با هنر شهید آوینی ها هستیم.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اظهار کرد: جنوب کرمان مملو از استعدادها و ظرفیت های هنری است، استعدادهایی که اگر به آنها بها داده شود، می توانند هنر جنوب کرمان را بر فراز قله هنر ایران قرار دهند.
 
وی با بیان این مطلب که امروز فصل جدیدی از ریل گذاری هنر جنوب استان آغاز شده، ابراز کرد: بنده عنوان مدیرکلی را یک ظرفیت برای خدمتگذاری شما هنرمندان می دانم چرا که دغدغه مند شما هستم.
 
مسلمی مهنی در خاتمه تصریح کرد: ما می توانیم تصمیم ساز باشیم و در کنار یکدیگر با تعامل و مشورت برای اعتلای فرهنگ جنوب کرمان تلاش کنیم.
 

گفتنی است؛ این آیین با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، فرمانده سپاه جیرفت،  شاعران برجسته جنوب و جمعی از اصحاب فرهنگ و هنر برگزار شد.

کد خبر 1165697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha