مهمترین شاخصه مومن امیدوار کردن انسان ها به رحمت خداوند متعال است

آیت الله عابدینی گفت: نخستین چیزی که خداوند متعال از بنده خود می‌خواهد این است که رسانه رحمت خدا باشد و مهم‌ ترین شاخصه برای یک مومن این است که دیگران را نسبت به رحمت خدا امیدوار کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در جمع طلاب حوزه علمیه خواهران کوثر بیان کرد: از خدای متعال در این ماه که ماه خیر، رحمت، تقوا و برکت است، انس با قرآن را طلب می‌کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: در اصول کافی از امام‌صادق (ع) به نقل از امیرالمومنین(ع) آمده است آیا می‌خواهید به شما خبر بدهم فقیه حقیقی چه کسی است؟ فقیه حقیقی کسی است که مردم را از رحمت خدا مأیوس نکند.

 

وی عنوان کرد: نخستین چیزی که خداوند متعال از بنده خود می‌خواهد این است که رسانه رحمت خدا باشد و رحمت خدا را در دل‌ها جاری کند، بنابراین مهم‌ ترین شاخصه برای یک مومن این است که دیگران را نسبت به رحمت خدا امیدوار کند.

 

آیت الله عابدینی اعلام کرد: کار شیطان مأیوس کردن انسان‌ها است، خداوند در قرآن آورده است که شیطان می‌گوید شما هیچ‌ چیزی ندارید، و این یأس را به دل انسان القا می‌ کند.

 

وی خاطرنشان کرد: اکنون رهبر ما می‌آید به مردم می‌گوید ما همه چیز داریم، سرمایه داریم، دانشمند داریم، منابع داریم، مردم مؤمن داریم، وحدت و انسجام داریم، اما قبل از انقلاب مستکبرانی که در کشور ما حضور داشتند مردم را تحقیر می کردند، اینها رفتارها شیطانی است، اما از بعد انقلاب ما به خودباوری رسیدیم و به توانمندی‌های خودمان اعتماد کردیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: خدا می‌گوید شیطان می‌ آید آدم‌ها را تحقیر می‌کند، بعد که تحقیر کرد آنها را امر به فحشا می‌ کند.

 

وی اظهار کرد: خداوند در مورد فرعون فرموده است که فرعون آمد به مردم خود خفت و خواری را القا کرد، وقتی این کار را کرد خود را خدای مردم خواند، زیرا مردمی که خوار شده‌ اند هر حرفی را می‌پذیرند و هر طور می‌شود به آن‌ها شکل داد.

 

آیت الله عابد ینی تأکید کرد: باید مطالعه ‌ای در رفتار خود داشته باشیم و ببینیم رویکرد ما برای جامعه، روحیه‌ بخشی و نشاط و امید است یا سرزنش و تحقیر کردن و توسعه ناامیدی؟ امام صادق(ع) به نقل از امیرالمومنین(ع) می‌فرماید کسی که رحمت خدا را بین مردم توسعه می‌ دهد، او می‌تواند دین خدا را خوب بفهمد.

 

وی اعلام کرد: ویژگی دیگر کسی که دین را خوب می‌فهمد این است که راه‌های معصیت را برای دیگران باز نگذارد، یعنی یک کاری نکند که گناه کردن برای دیگران ساده و روان شود، برای مثال بیاید بگوید اینکه می‌دهید رشوه نیست، این هدیه است، این فردی می‌آید رشوه را در نظر مردم توجیه می ‌کند، نباید برای معصیت اذن و اجازه جور کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: دیگر ویژگی کسی که دین را خوب می‌ فهمد این است که قرآن را ترک نکند و از قرآن روی برنگرداند تا به غیرقرآن روی بیاورد، هر وقت شخصیت انسان با قرآن انطباق پیدا کرد، همان اندازه ما انسانیت پیدا کرده ایم، هر چقدر با قرآن انطباق نداشتیم به همان اندازه از آدمیت فاصله گرفته‌ ایم، بنابراین قرآن باید منبع راهنمایی‌های ما باشد.

 

کد خبر 1165735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha