۱۳.۵ درصد مهارت آموزان خراسان شمالی شاغل هستند

سرپرست اداره كل آموزش فني و حرفه اي خراسان شمالی گفت: سال گذشته ۱۳.۵ درصد افراد متقاضی شرکت در دوره های مهارت آموزی در استان افراد شاغل بودند که برای ارتقای مهارت در این دوره ها حضور یافتند.

«مهدی رحمدل» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: سال گذشته حدود ۶ درصد از افراد شرکت کننده در دوره های آموزش مهارت از دانش آموختگان  و دانشجویان دانشگاه ها بودند.

 

سرپرست اداره كل آموزش فني و حرفه اي خراسان شمالی با بیان اینکه پارسال بیش از یک ملیون و ۷۸۰ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در مراکز آموزشی (بخش دولتی) برگزار شد که این آموزش ها در ۱۸ گروه هدف به متقاضیان ارائه شد، خاطرنشان کرد: در این مدت یک میلیون و ۴۶۵ هزار نفر ساعت آموزش در ۱۸۷ آموزشگاه بخش خصوصی شهرستان های استان ارائه شده است.

 

وی گفت: سال گذشته هشت هزار و ۵۱۹ نفر از مردم استان در دوره های آموزش مهارت فنی و حرفه ای  بخش دولتی شرکت کردند که ۲۰ درصد از آنان روستاییان بودند.

 

رحمدل درباره صدور گواهینامه برای مهارت آموزان گفت: گواهینامه برای مهارت آموزان پس از قبولی در آزمون سنجش کتبی و عملی صادر می شود، آزمون سنجش به صورت عملی و کتبی برگزار و آزمون کتبی به صورت آنلاین انجام می شود، مهارت آموز پس از موفقیت در این آزمون‌ها موفق به دریافت گواهینامه می شود.

 

وی اظهارداشت: سال گذشته ۱۷ هزار نفر در آزمون های سنجش شرکت کردند که ۱۱ هزار نفر قبول شدند که برای آنان گواهینامه صادر می شود.

 

سرپرست اداره كل آموزش فني و حرفه اي خراسان شمالی افزود: میزان قبولی مهارت آموزان استان در آزمون ها از میانگین کشوری  بالاتر است و خوشبختانه سطح آموزش ها در استان از کیفیت مناسب برخوردار است.

 

 

کد خبر 1165801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha