انتشار اسامی ابربدهکاران بانکی گامی لازم در جهت شفافیت و مطالبه گری/ گرانی های اخیر قابل قبول نیست

حجت الاسلام میهن پرست با بیان اینکه گرانی‌های اخیر در بازار خوراک و همچنین خودرو اصلا قابل‌قبول نیست و باید با مسبب آن‌ها برخورد قاطع صورت گیردف گفت: انتشار اسامی ابربدهکاران بانکی گامی لازم در جهت شفافیت و مطالبه گری بوده اما کافی نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام جمعه شهر چوار، ظهر امروز(۲۶ فروردین) در خطبه های این هفته نماز جمعه در مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) این شهر با اشاره به خظبه هشتاد و سوم کتاب شریف نهج البلاغه اظهار کرد: حضرت امام علی(ع) در این خطبه می فرماید که بزرگترین بلا در آنجا، آب سوزان دوزخ و ورود در جهنم و شعله های برافروخته و نعره های آتش آن است، نه فثرتی آرام بخش در عذاب او است و نه آرامشی که از درد جانکاه او بکاهد، نه قدرتی که مانع کیفر او شود، نه مرگی که او را از این همه مصایب برهاند و نه خوابی که به او تسکین دهد، بلکه در میان انواع کیفرهای مرگبار و عذابهای مداوم گرفتار است و ما به خدا از چنین سرنوشتی پناه می بریم.

 

حجت الاسلام« شهاب الدین میهن پرست» افزود: درباره فریادهای آتش دوزخ در آیه ۱۲ سوره فرقان می خوانیم هنگامی که این آتش، آنان را از مکانی در ببیند، صدای وحشتناک و خشم آلودش را که با نفس زدن شدید همراه است، می شنوند و در مورد عدم آرامش برای دوزخیان در آیه ۷۵ سوره زخرف می فرماید که هرگز عذاب آنها تخفیف نمی یابد و در آنجا از همه چیز مایوسند.

 

وی بیان کرد: قرآن کریم در مورد عدم وجود یار و یاور در برابر آن بلاهای عظیم، در آیه ۱۰ سوره طارق می فرماید که برای او هیچ نیرو و یاوری نیست و در مورد عدم امکان دستیابی به مرگ آرام بخش در آیه ۷۷ سوره زخرف می فرماید آنها فریاد می کشند:، ای مالک دوزخ (ای کاش) پروردگارت ما را بمیراند (تا آسوده شویم) می گوید: شما در اینجا ماندنی هستید و آیات دیگر، اینها به خوبی نشان می دهد که سخنان امام در سایه وحی آسمانی حرکت می کند.

 

امام جمعه چوار در ادامه با بیان اینکه انتشار اسامی ابربدهکاران بانکی گامی لازم در جهت شفافیت و مطالبه گری است که جای تقدیر و تشکر دارد، ابراز کرد: این اقدام، نیارمند گامهای بعدی است و نیازمند انتشار خام اسامی افراد مزبور نیازمند درج جزییات شفاف از قبیل میزان بدهی، تاریخ اخذ وام، میزان پرداخت اقساط و مبلغ باقیمانده و... است.

 

حجت الاسلام میهن پرست بیان کرد: طبقه بندی همین بدهکاران براساس میزان وام دریافتی و هزینه کرد آن در موارد مورد درخواست یا خارج از آن بسیار مهم است، نکته دیگر رفع ابهام در عدم انتشار بدهکاران دانه درشت است که باید رفع ابهام شود، نکته مهم دیگر تداوم و روزآمدسازی این اسامی برای پیگیری و مطالبه گری روشن است و پنجمین نکته نحوه ورود قوه قضائیه به این موضوع و نوع مواجهه با آن است به گونه ای که بازدارندگی لازم را برای جلوگیری از تکرار این گونه اقدامات فسادآلود داشته باشد.

 

وی  در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شیشه عمر صهیونیست ها در حال شکستن است، گفت: رژیم صهیونیستی با کشیدن دیوار و تشديد اقدامات امنیتی می کوشد که برای صهیونیست ها امنیت ایجاد کند اما تکرار عملیات های شهادت طلبانه به خوبی ناکامی آنها را نشان می دهد، از آنجایی که صهیونیست ها در فلسطین اشغالی از مناطق دیگر به فلسطین آورده شده اند، تکرار و تشدید عملیات های ضد صهیونیستی شیشه عمر صهیونیستها را خواهد شکست و سبب مهاجرت معکوس از سرزمین های اشغالی خواهد شد.

 

امام جمعه چوار یادآور شد: عملیات های دامنه دار در بئر السبع، الخضيره و بنی براک و دیزنکوف همگی در شهرهای بزرگ در عمق خط سبز به وقوع می پیوندند، این عملیات ها از سوی یک یا حداکثر دو نفر اجرا شده و هیچ هشدار اطلاعاتی در مورد وقوع عملیات در محدوده زمانی به سرویس های امنیتی رژیم صهیونیستی نرسیده است که این سخت صهیونیست ها را از حیث امنیتی نگران کرده است زیرا آنها به دلیل اینکه اطلاعات امنیتی از مجریان عملیات های شهادت طلبانه ندارند نمی توانند کاری از پیش ببرند.

 

حجت الاسلام میهن پرست افزود: آنچه بر نگرانی صهیونیست ها می افزاید، کپی برداری از این عملیات و تشدید آن است، به هر حال آنچه می توان گفت این است که صهیونیست ها روزهای پر التهابی را سپری می کنند و هر لحظه و هر خیابانی امکان عملیات شهادت طلبانه جوانان فلسطینی که از ظلم و ستم صهیونیست ها و اشغالگران به تنگ آمده اند، وجود دارد.

 

وی بیان کرد: شائول موفاز وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی اذعان کرد که این رژیم بازدارندگی خود در شهر جنین را به کلی از دست داده است، شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از شائول موفاز تاکید کرد که این رژیم به هیچ وجه نمی تواند در برابر حوادث و رخدادهای جنین سکوت کند زبرا، بازدارندگی این رژیم در این شهر از بین رفته است.

 

امام جمعه ایلام با اشاره به سالروز میلاد امام حسن مجتبی(ع) مصادف با 15 رمضان المبارک، ابراز کرد: پیامبر خدا(ص) حسن بن علی(ع) را بر زانوی خود نشاند و فرمود این از من است، این موضوع، گویای این حقیقت است که امام حسن مجتبی(ع)، مانند نبی مکرم اسلام(ص)، جامع تمام فضائل الهی است.

 

حجت الاسلام میهن پرست گفت: همچنین به بیان آنحصرت با به دست آوردن فضيلتها، حتی دشمن هم سرکوب می شود، به عنوان نمونه، در همسایگی امام حسن(ع)، خانواده ای بهودی می زیستند. دیوار خانه یهودی، شکافی پیدا کرده بود و نجاست ار منزل او به خانه امام نفوذ کرده بود، فرد یهودی نیز از این جریان آگاهی نداشت تا اینکه روزی زن یهودی برای درخواست یاری به خانه آن حضرت آمد و دید که شکاف دیوار سبب شده است که دیوار  خانه امام نجس شود، بی درنگ، نزد شوهرش رفت و او را آگاه ساخت، مرد یهودی نزد حضرت آمد و از سهل انگاری خود پوزش خواست و از اینکه امام، در این مدت سکوت کرده و چیزی نگفته بود، شرمنده شد.

 

وی بیان کرد: امام برای اینکه او بیشتر شرمنده نشود، فرمود: از جدم رسول خدا (ص) شنیدم که به همسایه مهربانی کنید، یهودی با دیدن گذشت، چشم پوشی و برخورد پسندیده ایشان به خانه اش برگشت، دست زن و بچه اش را گرفت و نزد امام آمد و از ایشان خواست تا آنان را به دین اسلام در آورد، به بیان امیرالمؤمنین(ع) «برترین فضیلت ها، ارتباط با پیوند بریده، انس با رمیده و گرفتن دست لغزنده است.

 

امام جمعه چوار در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: گرانی‌های اخیر در بازار خوراک و همچنین خودرو اصلا قابل‌قبول نیست و باید با مسبب آن‌ها برخورد قاطع صورت گیرد، مردم ما نجیب و همراه نظام هستند و باید مسئولین هر آنچه در توان دارند برای خدمت به این مردم عزیز انجام دهند.

 

وی افزود: به‌عنوان یک طلبه کوچک از این جامعه اسلامی به دولت محترم نصیحت می‌کنم که بعضی از مدیران شما، نه با شما و نه با مردم همراه نیستند چه اصراری هست که این‌ها در کابینه باشند، مگر قحط‌الرجال است این‌ها را کنار بگذارید و از افراد توانمند استفاده کنید، مجلس محترم هم به وظیفه ذاتی خودش عمل کند.

 

حجت الاسلام میهن پرست ابراز کرد: مردم تاکی باید تاوان ندانم‌کاری بعضی از این آقایان را بدهند؟ برای رضای خدا کمی به فکر مردم باشید و خودتان را جای مردم بگذارید که چه رنجی می‌کشند، البته من یقین دارم شخص رییس‌جمهوری بسیار دلسوز و حامی مردم است ولی این کافی نیست باید کابینه هم مثل شما باشد تا مردم را درک کنند.

 

امام جمعه چوار خاطرنشان کرد: انتظار این است که در دولت کار و کرامت بخشی از مشکلات مردم بالاخص مشکلات اقتصادی حل گردد تا مردم یک‌نفس راحت بکشند.

کد خبر 1165987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha