ظرفیت های جذب سرمایه گذار در حوزه انرژی در فارس با بی تدبیری از دست نرود

عزیزی گفت: ظرفیت های خوب جذب سرمایه گذار در حوزه انرژی در استان وجود دارد با بی تدبیری از دست می روند و برای جذب سرمایه گذاران در حوزه های مختلف باید به مسایل کلان پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ابراهیم عزیزی»، در نشست شورای راهبردی نفت و گاز و پتروشیمی استان فارس که در محل شرکت زاگرس جنوبی برگزار شد، گفت: یکی از عوامل فراری دادن سرمایه گذاران از فارس، عدم درک صحیح از نیازهاست.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی افزود: پروژه های خط پروپیلن، خط فرآورده های نفتی، پتروشیمی و احداث پالایشگاه به عنوان اولویت های فارس در حوزه انرژی باید مورد توجه ویژه شورای راهبردی قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: ظرفیت های خوب جذب سرمایه گذار در حوزه انرژی در استان وجود دارد با بی تدبیری از دست می روند و برای جذب سرمایه گذاران در حوزه های مختلف باید به مسایل کلان پرداخته شود.

عزیزی با تاکید بر لزوم حفظ و حمایت از سرمایه گذاران گفت: از ظرفیت های ملی برای جبران عقب ماندگی های فارس در حوزه های مختلفی مانند انرژی باید استفاده کینم و نباید درگیر موارد جزیی باشیم.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت های فارس نیازمند نگاه های نو و به روز است و شورای راهبردی باید پیگیری مسائل کلان در یک حوزه خاص را با جدیت دنبال کند زیرا هدف اصلی تشکیل این شورا توسعه و تقویت زیرساخت های استان در حوزه انرژی با توجه به زمان، هزینه و منافع است.

عزیزی با اشاره به لزوم بررسی علمی کشیدن خط پروپیلن به فارس عنوان کرد: مصوبه دولت برای احداث این خط اخذ شده اما اگر تولید آن در استان به صرفه تر باشد، روی این پروژه می توان مطالعه کرد و شورای راهبردی تا تعیین تکلیف باید این مهم را پیگیری کند.

کد خبر 1166030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha